REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzięki płatnościom kartami przedsiębiorca może zwiększyć przychody

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Remigiusz W. Kaszubski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Klienci dokonujący transakcji kartami z reguły wykazują skłonność do nabywania większej ilości towarów. Przekłada się to na dochód punktu akceptującego. Przy tego typu płatnościach występuje także sporo usług dodatkowych.

REKLAMA

Korzyści wynikające z usług dodatkowych, które związane są z posiadaniem terminala, są również częściowo związane z zachowaniami klientów, jednak zachowania te są związane nie z samym faktem akceptowania kart, ale z funkcjami terminala, które mogą być wykorzystane w procesie dokonywania samej transakcji. Innymi słowy warunkiem niezbędnym dla świadczenia tych usług jest posiadanie terminala i akceptowanie płatności kartami. Nie w każdym jednak przypadku usługi takie będą mogły być świadczone. Świadczenie tego typu usług uwarunkowane może być ich oferowaniem przez agenta rozliczeniowego albo decyzją samego akceptanta, bądź też zależne od rodzaju karty wykorzystywanej do przeprowadzenia transakcji.

REKLAMA

Pierwszą z tego rodzaju usług jest cashback. Jest to usługa, która umożliwia wypłacanie gotówki z kasy sklepu przy okazji płatności za towary i usługi. Można powiedzieć, iż terminale zawierające tego rodzaju funkcjonalność stanowią uzupełnienie sieci bankomatów, a w miejscach, gdzie brak jest takich urządzeń, zastępują ją, mimo ograniczonej do określonej wysokości kwoty wypłaty. Do dokonania wypłaty gotówki konieczne jest spełnienie kilku warunków. Po pierwsze, konieczny jest terminal, który zapewnia obsługę tej funkcjonalności, oraz karta posiadająca tę funkcjonalność. Kolejnym krokiem jest wola klienta do skorzystania z usługi. Możliwość wypłaty gotówki występuje jedynie w przypadku dokonywania transakcji bezgotówkowej (np. płatności kartą za zakupy), ograniczona jest również do 200 zł kwota wypłacanej gotówki.

Cashbacku

Cashback jest interesującą formą zachęcenia klienta do dokonywania transakcji u akceptanta, a ponadto wiążą się z nią jeszcze inne korzyści, takie jak wzrost częstotliwości wizyt klientów, pozyskanie nowych (doraźnie lub na stałe) oraz redukcja kosztów związanych z obsługą gotówki w kasie.

DCC

REKLAMA

Usługa określana skrótem DCC (ang. Dynamic Currency Conversion) polega na możliwości dokonywania transakcji w punkcie akceptującym przez posiadaczy kart zagranicznych w walucie kraju, w którym wydana jest karta. Usługa ta umożliwia automatyczne przeliczenie ceny w złotówkach na cenę wyrażoną w walucie obcej. Oczywiście późniejsze rozliczenie transakcji przez agenta rozliczeniowego z akceptantem następuje w złotówkach.

Usługa ta jest ciekawym rozwiązaniem dla akceptantów, których punkty znajdują się w miejscach popularnych wśród obcokrajowców (miejscowości turystyczne i wypoczynkowe, miejscowości przygraniczne) i może stanowić zachętę do dokonywania transakcji w określonym punkcie akceptacji. Należy również wspomnieć o tym, że transakcje dokonywane w ramach usługi DCC rozliczane są w sposób wpływający na obniżenie opłaty pobieranej od akceptanta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzedaż doładoweń poprzez terminal

Kolejną usługą dodaną, która związana jest z posiadaniem terminala i akceptacją kart płatniczych, jest możliwość sprzedaży za pośrednictwem terminali doładowań telefonów komórkowych. Świadczenie tej usługi pozwala na rozszerzenie gamy świadczonych usług, jak również na obniżenie kosztów obsługi transakcji kartowych, ponieważ do transakcji tego typu stosowane są mechanizmy obniżające opłaty. Ważną korzyścią związaną z omawianą usługą jest brak konieczności przechowywania papierowych kuponów doładowań (tzw. zdrapek), w przypadku terminala drukowanie kodów doładowujących następuje adekwatnie do zapotrzebowania klientów (zarówno kwotowego, jak i związanego z rodzajem sieci telefonii komórkowej).

Jednym z elementów związanych z posiadaniem terminala i akceptowaniem kart płatniczych jest możliwość stworzenia z agentem rozliczeniowym programu lojalnościowego dla stałych klientów. Wdrożenie tego typu rozwiązania, poprzez odpowiednią konstrukcję z jednej strony wiąże danego klienta z konkretnym punktem, jak również może zwiększyć liczbę klientów o osoby, które będą zainteresowane udziałem w tego typu programie.

Do następnej kategorii korzyści wynikających z akceptowania kart płatniczych, można zaliczyć korzyści związane ze zwiększeniem bezpieczeństwa, obniżeniem kosztów prowadzenia działalności akceptanta oraz udogodnienia technologiczne związane z terminalami.

Wzrost bezpieczeństwa

Kwestie związane ze wzrostem bezpieczeństwa punktu akceptującego karty rozpatrywać można w dwóch aspektach. Pierwszym z nich jest ograniczenie ilości gotówki znajdującej się w punkcie akceptującym, co jest zjawiskiem korzystnym z punktu widzenia ewentualnych strat w wyniku kradzieży.

Drugim aspektem jest wykluczenie ryzyka przyjęcia płatności fałszywymi pieniędzmi. W sytuacji dokonywania transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych, jeżeli akceptant dochował wszelkich obowiązków w ramach należytej staranności, ma gwarancję otrzymania od agenta rozliczeniowego kwot, na które zostały dokonane transakcje. W przypadku transakcji gotówkowych, zgodnie z przepisami prawa sfałszowane znaki pieniężne nie podlegają wymianie na kwoty, na które opiewają.

Wybierz kartę kredytową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA