REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne przygotowanie wniosków

Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Krajowy System Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw oferuje firmom bezpłatną pomoc w przygotowaniu i wypełnieniu wniosków o dofinansowanie z funduszy strukturalnych przeznaczonych na wsparcie innowacyjnych inwestycji.

Przedsiębiorcy, którzy zamierzają ubiegać się o wsparcie ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka:

REKLAMA

• Działanie 4.2 „Wsparcie inwestycji B+R w przedsiębiorstwach”

oraz

• Działanie 4.4 „Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym”

mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy w przygotowaniu wniosków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomocy udzielają promotorzy projektów innowacyjnych, którzy świadczą usługi w ramach pomocy oferowanej przedsiębiorcom przez KSUMiŚP.

Promotorzy sprawdzają, czy zgłaszane projekty kwalifikują się do dofinansowania.

Zasady korzystania z pomocy

REKLAMA

Wnioski o dofinansowanie z działania 4.2 i 4.4 wypełnia się w Lokalnym Systemie Informatycznym (LSI), w Generatorze Wniosków dostępnym na stronie PARP (www.parp.gov.pl). Po wypełnieniu, należy wybrać opcję „przekaż wniosek do weryfikacji promotora”. Po jej wybraniu się lista nazwisk promotorów. Trzeba wybrać województwo, w którym przedsiębiorca ma siedzibę, oraz jedną osobę, do której wniosek zostanie automatycznie przesłany. Przy nazwisku wybranej osoby widoczne są numer telefonu i e-mail, które pozwalają na bezpośredni kontakt z wybranym promotorem.

Po przesłaniu wniosku promotor weryfikuje jego kwalifikowalność, czyli analizuje, czy jest poprawny merytorycznie i formalnie, sprawdza go pod kątem zgodności z wytycznymi dla działania 4.2 i 4.4 PO IG.

Poza tym jest zobowiązany m.in. do:

1) bezpośredniego wyjaśnienia przedsiębiorcy zawartości wniosku;

2) udzielenia wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosków, w tym biznesplanu;

3) wydania pisemnej opinii nt. kwalifikowalności formalnej i merytorycznej wniosku;

4) przekazania przedsiębiorcy pisemnej informacji, że może rozpocząć realizację projektu, co oznacza, że poniesione koszty będą kwalifikować się do dofinansowania.

Przedsiębiorca może rozpocząć realizację projektu już następnego dnia po otrzymaniu informacji od promotora.

Można poprawiać wnioski

Po wypełnieniu wniosku w Generatorze Wniosków oraz po przesłaniu go do wybranego promotora przedsiębiorca może sprawdzić, czy został on przyjęty do weryfikacji. W tym celu musi się zalogować na swoim koncie w LSI. Promotor ma jeden dzień na decyzję, czy przyjmie dany wniosek do weryfikacji, czy nie.

Jeżeli go przyjmie, musi w ciągu 10 dni sporządzić i podpisać opinię oraz zawiadomić o tym przedsiębiorcę telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Jeżeli wniosek uzyskał pozytywną opinię, zostaje automatycznie zablokowany w Generatorze Wniosków, co oznacza, że nie ma już możliwości wprowadzenia do niego zmian.

Pozytywna opinia promotora nie jest równoznaczna z przyznaniem wsparcia ze środków unijnych. Oznacza tylko, że dokument jest poprawny formalnie i merytorycznie.

Przedsiębiorca, który otrzyma informację o pozytywnej opinii, ma obowiazek w ciągu 10 dni dostarczyć komplet dokumentów w wersji papierowej (tj. zaakceptowany, podpisany oraz parafowany na każdej stronie przez promotora wniosek, biznesplan oraz pozostałe, wymagane załączniki) do:

• PARP - w przypadku Działania 4.2,

• Regionalnej Instytucji Finansujacej - w przypadku Działania 4.4.

Jeśli opinia jest negatywna, zasady dalszego postępowania zależą od tego, czy wniosek nadaje się do poprawy, czy nie.

Jeżeli wniosek nadaje się do poprawy, zostaje odblokowana możliwość edycji w Generatorze Wniosków, a promotor informuje przedsiębiorcę, jakie zmiany należy wprowadzić. Po wprowadzeniu tych zmian przedsiębiorca powinien ponownie wybrać opcję 'przekaż wniosek do weryfikacji promotora' i przesłać go do wybranej wcześniej osoby. Dalsza procedura jest podobna, jak w przypadku pierwotnej weryfikacji.

Wniosek może być weryfikowany tylko 2 razy, co oznacza, że tylko jeden raz można go poprawić.

Kiedy poprawienie wniosku jest niemozliwe (np. gdy przedsiębiorca albo projekt nie kwalifikują się do otrzymania dofinansowania z Działania 4.2 albo 4.4), edycja dokumentu w Generatorze Wniosku jest zablokowana.

Więcej informacji: http://ksu.parp.gov.pl/pl/ppi/wyb_promotora.

Anna Wiśniewska

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA