REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne przygotowanie wniosków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Krajowy System Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw oferuje firmom bezpłatną pomoc w przygotowaniu i wypełnieniu wniosków o dofinansowanie z funduszy strukturalnych przeznaczonych na wsparcie innowacyjnych inwestycji.

Przedsiębiorcy, którzy zamierzają ubiegać się o wsparcie ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka:

REKLAMA

REKLAMA

• Działanie 4.2 „Wsparcie inwestycji B+R w przedsiębiorstwach”

oraz

• Działanie 4.4 „Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym”

REKLAMA

mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy w przygotowaniu wniosków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomocy udzielają promotorzy projektów innowacyjnych, którzy świadczą usługi w ramach pomocy oferowanej przedsiębiorcom przez KSUMiŚP.

Promotorzy sprawdzają, czy zgłaszane projekty kwalifikują się do dofinansowania.

Zasady korzystania z pomocy

Wnioski o dofinansowanie z działania 4.2 i 4.4 wypełnia się w Lokalnym Systemie Informatycznym (LSI), w Generatorze Wniosków dostępnym na stronie PARP (www.parp.gov.pl). Po wypełnieniu, należy wybrać opcję „przekaż wniosek do weryfikacji promotora”. Po jej wybraniu się lista nazwisk promotorów. Trzeba wybrać województwo, w którym przedsiębiorca ma siedzibę, oraz jedną osobę, do której wniosek zostanie automatycznie przesłany. Przy nazwisku wybranej osoby widoczne są numer telefonu i e-mail, które pozwalają na bezpośredni kontakt z wybranym promotorem.

Po przesłaniu wniosku promotor weryfikuje jego kwalifikowalność, czyli analizuje, czy jest poprawny merytorycznie i formalnie, sprawdza go pod kątem zgodności z wytycznymi dla działania 4.2 i 4.4 PO IG.

Poza tym jest zobowiązany m.in. do:

1) bezpośredniego wyjaśnienia przedsiębiorcy zawartości wniosku;

2) udzielenia wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosków, w tym biznesplanu;

3) wydania pisemnej opinii nt. kwalifikowalności formalnej i merytorycznej wniosku;

4) przekazania przedsiębiorcy pisemnej informacji, że może rozpocząć realizację projektu, co oznacza, że poniesione koszty będą kwalifikować się do dofinansowania.

Przedsiębiorca może rozpocząć realizację projektu już następnego dnia po otrzymaniu informacji od promotora.

Można poprawiać wnioski

Po wypełnieniu wniosku w Generatorze Wniosków oraz po przesłaniu go do wybranego promotora przedsiębiorca może sprawdzić, czy został on przyjęty do weryfikacji. W tym celu musi się zalogować na swoim koncie w LSI. Promotor ma jeden dzień na decyzję, czy przyjmie dany wniosek do weryfikacji, czy nie.

Jeżeli go przyjmie, musi w ciągu 10 dni sporządzić i podpisać opinię oraz zawiadomić o tym przedsiębiorcę telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Jeżeli wniosek uzyskał pozytywną opinię, zostaje automatycznie zablokowany w Generatorze Wniosków, co oznacza, że nie ma już możliwości wprowadzenia do niego zmian.

Pozytywna opinia promotora nie jest równoznaczna z przyznaniem wsparcia ze środków unijnych. Oznacza tylko, że dokument jest poprawny formalnie i merytorycznie.

Przedsiębiorca, który otrzyma informację o pozytywnej opinii, ma obowiazek w ciągu 10 dni dostarczyć komplet dokumentów w wersji papierowej (tj. zaakceptowany, podpisany oraz parafowany na każdej stronie przez promotora wniosek, biznesplan oraz pozostałe, wymagane załączniki) do:

• PARP - w przypadku Działania 4.2,

• Regionalnej Instytucji Finansujacej - w przypadku Działania 4.4.

Jeśli opinia jest negatywna, zasady dalszego postępowania zależą od tego, czy wniosek nadaje się do poprawy, czy nie.

Jeżeli wniosek nadaje się do poprawy, zostaje odblokowana możliwość edycji w Generatorze Wniosków, a promotor informuje przedsiębiorcę, jakie zmiany należy wprowadzić. Po wprowadzeniu tych zmian przedsiębiorca powinien ponownie wybrać opcję 'przekaż wniosek do weryfikacji promotora' i przesłać go do wybranej wcześniej osoby. Dalsza procedura jest podobna, jak w przypadku pierwotnej weryfikacji.

Wniosek może być weryfikowany tylko 2 razy, co oznacza, że tylko jeden raz można go poprawić.

Kiedy poprawienie wniosku jest niemozliwe (np. gdy przedsiębiorca albo projekt nie kwalifikują się do otrzymania dofinansowania z Działania 4.2 albo 4.4), edycja dokumentu w Generatorze Wniosku jest zablokowana.

Więcej informacji: http://ksu.parp.gov.pl/pl/ppi/wyb_promotora.

Anna Wiśniewska

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA