Rozwój e-handlu w Polsce wciąż nie dorówna krajom unijnych
REKLAMA
Resort zaznacza, że w 2007 roku udział handlu elektronicznego w całkowitych obrotach firm w Polsce wzrósł o 50 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, co dało Polsce jedenaste miejsce w rankingu europejskim.
REKLAMA
Wcale nie jest oczywiste, że wraz z upływem czasu popularność sprzedaży z wykorzystaniem Internetu i innych sieci rośnie. Dzieje się tak tylko w Hiszpanii, na Litwie i Łotwie oraz w Rumunii. W pozostałych krajach wskaźnik przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż elektroniczną raz rośnie, raz spada.
W opracowaniu MSWiA podkreśla się, że wahania te mogą wynikać z przyjętej metodologii badań, gdzie pod uwagę bierze się tylko te przedsiębiorstwa, których wartość sprzedaży elektronicznej przekracza 1 proc. ogólnej wartości sprzedaży firmy, a liczba przedsiębiorstw, które przekroczyły ten próg zmienia się w zależności od
koniunktury.
MSWiA/IN
Zobacz także: Firma-finanse i rozwój Wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.