Polacy lepiej posługują się Internetem
REKLAMA
REKLAMA
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji podaje, że posiadanie dostępu do Internetu niekoniecznie oznacza korzystanie z niego. Do wykorzystania wiedzy i usług oferowanych w sieci, po pierwsze potrzebna jest świadomość ich istnienia oraz wynikających z nich korzyści, a po drugie niezbędne są odpowiednie kompetencje.
REKLAMA
REKLAMA
W 2007 roku 20 proc. mieszkańców Polski w wieku 16-74 lat prezentowało średni poziom umiejętności obsługi komputera, tzn. potrafiło wykonać 3 lub 4 spośród 6 wyżej wymienionych działań, zaś 12 proc. – poziom wysoki, czyli umiało wykonać 5-6 ww. czynności. O ile w pierwszym przypadku Polsce brakowało niewiele do średniej unijnej (24 proc.), to w drugim osiągnęliśmy zaledwie połowę średniego poziomu dla 27 krajów UE (23 proc.).
Co najmniej jedna trzecia populacji w wieku 16-74 lat w Luksemburgu, Norwegii, Islandii, Danii i Austrii potrafi wykonać pięć lub sześć czynności związanych z obsługą komputera. Polska z 12 proc. ma w tym zakresie do nadrobienia bardzo duży dystans w stosunku do czołówki krajów europejskich.
Resort zaznacza, że różnice pomiędzy grupami społecznymi w odsetkach osób potrafiących wykonać określone czynności w zakresie obsługi komputera rosną wraz ze stopniem trudności operacji.
Dystans dzielący mieszkańców Polski od średniego poziomu UE jest znacznie mniejszy w przypadku umiejętności posługiwania się Internetem, niż obsługi komputera. Średni poziom kompetencji internetowych prezentuje 19 proc. Polaków przy średniej unijnej 23 proc., natomiast wysokie umiejętności w tym zakresie (umiejętność wykonania 5 lub 6 czynności wymienionych w powyższej tabeli) posiada 7 proc., co jest wynikiem tylko o jeden punkt procentowy słabszym od średniej dla 27 państw unijnych.
MSWiA/IN
Zobacz także: Internet.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.