REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta Polska otrzyma rekompensatę unijną

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Na mocy przepisów UE w dziedzinie pomocy państwa Komisja Europejska zatwierdziła polski plan przewidujący rekompensatę dla Poczty Polskiej za straty netto ponoszone w związku ze świadczeniem usług publicznych w okresie od 2006 do 2011 roku - poinformował Urząd Komitetu Integracji Europejskiej (UKIE).

Komisja uznała, że mechanizm rekompensaty jest zgodny z art. 106 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) przy spełnieniu pewnych warunków. W szczególności Polska musi poprawić ustawę regulującą obowiązek świadczenia usług publicznych przez Pocztę Polską oraz zadbać o to, aby wszelkie istotne zmiany w metodzie podziału kosztów na potrzeby płatności rekompensaty były zgodne z zasadami rachunku kosztów określonymi w art. 14 dyrektywy pocztowej UE (97/67/WE).

REKLAMA

REKLAMA

Poczta Polska jest operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe na terenie Polski. Jej działalność nie ogranicza się jednak do usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym, lecz obejmuje również pocztowe, finansowe i inne usługi niewchodzące w zakres jej zadań związanych ze świadczeniem usług publicznych.

W kwietniu 2004 roku władze polskie zgłosiły program pomocy, który przewidywał rekompensatę dla Poczty Polskiej za ewentualne straty netto z tytułu wykonywania powierzonych jej zadań w ramach świadczenia usług publicznych.

Komisja wszczęła formalne postępowanie wyjaśniające w dniu 29 czerwca 2005 r. ( zob. IP/05/811 ), które zamknięto częściowo dnia 9 stycznia 2007 r. w odniesieniu do okresu 2004-2005, ponieważ w tych dwóch latach Poczta Polska nie otrzymała żadnych rekompensat.

REKLAMA

Komisja oceniła środek pomocy w świetle wspólnotowych ram dotyczących pomocy państwa w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych (zob. IP/05/937 i MEMO/05/258 ), które dopuszczają taką rekompensatę, o ile świadczona usługa jest faktycznie usługą publiczną, usługę powierzono przedsiębiorstwu na mocy aktu prawnego, który zawiera elementy określone w ramach wspólnotowych, oraz przedsiębiorstwo nie otrzymuje nadmiernej rekompensaty, która mogłaby prowadzić do subsydiowania skrośnego działalności niezwiązanej ze świadczeniem usług publicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komisja uznała, że środki proponowane przez Polskę są zgodne z ramami wspólnotowymi z zastrzeżeniem pewnych zmian, które należy wprowadzić do ustawy regulującej obowiązek świadczenia usług publicznych.

W szczególności Komisja zobowiązała Polskę do poprawienia parametrów obliczania, kontrolowania i przeglądu rekompensat, aby uniknąć nadmiernej rekompensaty oraz do zmiany ustaleń dotyczących zwrotów nadwyżek rekompensat.

Ponadto Polska musi zapewnić zgodność wszelkich istotnych zmian wprowadzanych w polskim systemie księgowości w okresie obowiązywania programu z art. 14 dyrektywy pocztowej UE (97/67/WE) i ma obowiązek informować Komisję o takich zmianach w terminie trzech miesięcy od ich wprowadzenia. Komisja zatwierdziła środek do dnia 31 grudnia 2011 roku.

UKIE/IN 

Zobacz także: Firma.wieszjak.pl   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA