REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta Polska otrzyma rekompensatę unijną

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Na mocy przepisów UE w dziedzinie pomocy państwa Komisja Europejska zatwierdziła polski plan przewidujący rekompensatę dla Poczty Polskiej za straty netto ponoszone w związku ze świadczeniem usług publicznych w okresie od 2006 do 2011 roku - poinformował Urząd Komitetu Integracji Europejskiej (UKIE).

Komisja uznała, że mechanizm rekompensaty jest zgodny z art. 106 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) przy spełnieniu pewnych warunków. W szczególności Polska musi poprawić ustawę regulującą obowiązek świadczenia usług publicznych przez Pocztę Polską oraz zadbać o to, aby wszelkie istotne zmiany w metodzie podziału kosztów na potrzeby płatności rekompensaty były zgodne z zasadami rachunku kosztów określonymi w art. 14 dyrektywy pocztowej UE (97/67/WE).

REKLAMA

REKLAMA

Poczta Polska jest operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe na terenie Polski. Jej działalność nie ogranicza się jednak do usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym, lecz obejmuje również pocztowe, finansowe i inne usługi niewchodzące w zakres jej zadań związanych ze świadczeniem usług publicznych.

W kwietniu 2004 roku władze polskie zgłosiły program pomocy, który przewidywał rekompensatę dla Poczty Polskiej za ewentualne straty netto z tytułu wykonywania powierzonych jej zadań w ramach świadczenia usług publicznych.

Komisja wszczęła formalne postępowanie wyjaśniające w dniu 29 czerwca 2005 r. ( zob. IP/05/811 ), które zamknięto częściowo dnia 9 stycznia 2007 r. w odniesieniu do okresu 2004-2005, ponieważ w tych dwóch latach Poczta Polska nie otrzymała żadnych rekompensat.

REKLAMA

Komisja oceniła środek pomocy w świetle wspólnotowych ram dotyczących pomocy państwa w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych (zob. IP/05/937 i MEMO/05/258 ), które dopuszczają taką rekompensatę, o ile świadczona usługa jest faktycznie usługą publiczną, usługę powierzono przedsiębiorstwu na mocy aktu prawnego, który zawiera elementy określone w ramach wspólnotowych, oraz przedsiębiorstwo nie otrzymuje nadmiernej rekompensaty, która mogłaby prowadzić do subsydiowania skrośnego działalności niezwiązanej ze świadczeniem usług publicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komisja uznała, że środki proponowane przez Polskę są zgodne z ramami wspólnotowymi z zastrzeżeniem pewnych zmian, które należy wprowadzić do ustawy regulującej obowiązek świadczenia usług publicznych.

W szczególności Komisja zobowiązała Polskę do poprawienia parametrów obliczania, kontrolowania i przeglądu rekompensat, aby uniknąć nadmiernej rekompensaty oraz do zmiany ustaleń dotyczących zwrotów nadwyżek rekompensat.

Ponadto Polska musi zapewnić zgodność wszelkich istotnych zmian wprowadzanych w polskim systemie księgowości w okresie obowiązywania programu z art. 14 dyrektywy pocztowej UE (97/67/WE) i ma obowiązek informować Komisję o takich zmianach w terminie trzech miesięcy od ich wprowadzenia. Komisja zatwierdziła środek do dnia 31 grudnia 2011 roku.

UKIE/IN 

Zobacz także: Firma.wieszjak.pl   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA