reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > KNF: banki powinny zmienić strategie rozwoju

KNF: banki powinny zmienić strategie rozwoju

Wzmocnienie procedur kredytowych, zwłaszcza w obszarze kredytów konsumpcyjnych i mieszkaniowych, konieczność pełnej i rzetelnej weryfikacji zdolności kredytowej – to tylko część najważniejszych rekomendacji dla sektora bankowego, które udziela Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) nawiązując do danych mówiących o spadku zysków banków komercyjnych.

Po trzech kwartałach tego roku zysk netto banków wyniósł 7 mld zł. Jest to spadek o 44,6 proc. (5,6 mld zł) w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku.

Komentując te wyniki KNF rekomenduje przedstawicielom sektora bankowego m.in. wzmocnienie działań restrukturyzacyjnych i windykacyjnych, dostosowanie zarządzania ryzykiem do aktualnych warunków rynkowych (zapewnienie odpowiedniego poziomu aktywów płynnych i bufora kapitałowego) i kontynuację działań zmierzających do pozyskania długoterminowych źródeł finansowania.

Ponadto eksperci KNF zaznaczają, że warto jest zmienić sposoby formułowania strategii rozwoju banków, które powinny być oparte na zapewnieniu ich długoterminowej stabilności, a nie maksymalizacji krótko- i średnioterminowych zysków, a także przebudować struktury banków i systemy wynagradzania w kierunku wzmocnienia pionów analiz i zarządzania ryzykiem (zwłaszcza w ujęciu średnio- i długoterminowym, m.in. po to, aby odzwierciedlały całkowitą efektywność produktów przez pełny okres ich pozostawania w portfelu).

KNF/IN

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

e-file sp. z o.o.

Producent aplikacji i rozwiązań pomocnych w biznesie oraz w kontaktach z urzędami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama