REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy narzekają na sytację finansową

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 42 proc. Polaków odczuło pogorszenie sytuacji finansowej w swoich gospodarstwach domowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej. Jednocześnie zdecydowana większość respondentów – ponad 85 proc. – deklaruje, że nie zdarza im się zalegać z płatnościami. W pierwszej kolejności Polacy regulują opłaty za wodę, prąd, gaz oraz czynsz za mieszkanie.

Na zlecenie BIG InfoMonitor Instytut badania opinii Homo Homini przeprowadził w połowie lutego ogólnopolskie badanie, którego celem było sprawdzenie, jak Polacy widzą siebie jako płatników różnych zobowiązań, a także jak oceniają kondycję swoich budżetów domowych.

REKLAMA

Ponad czterech na dziesięciu badanych (42 proc.) zadeklarowało, że sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych uległa pogorszeniu w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Poprawę zaobserwowało 20 proc.

REKLAMA

Jednocześnie znacząca większość (85,2%) Polaków deklaruje, że nie zdarza im się zalegać z płatnościami. Jedynie 12,8% respondentów przyznało, że czasem nie płaci swoich zobowiązań finansowych na czas. Tak więc mimo kryzysu, który odczuły także gospodarstwa domowe, zdecydowanej większości Polaków udało się utrzymać dyscyplinę płatniczą i uniknąć przeterminowanego zadłużenia.

Polacy podzielili się w ocenie perspektyw na przyszłość – 43 proc. badanych nie przewiduje, aby w najbliższym czasie kryzys finansowy miał ustąpić, przeciwnego zdania jest 36 proc. badanych.

- Badania pokazują, że większość Polaków jest niezwykle zdyscyplinowana i poważnie podchodzi do swoich zobowiązań. Nawet w trudniejszym okresie nie pozwala sobie na powstanie choćby krótkotrwałych zaległości. Problem zaległego zadłużenia koncentruje się więc w grupie osób, które już mają długi i tam przede wszystkim narasta – mówi Mariusz Hildebrand, prezes zarządu BIG InfoMonitor.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polacy deklarują spłacanie w pierwszej kolejności opłat za media: wodę, prąd, gaz – taką odpowiedź wskazało ponad 84 proc. badanych. Niewiele mniej bo 78,4 proc. wskazań uzyskały należności za czynsz, zaś 55,6 proc. respondentów wskazało rachunki za telefon jako priorytetowe do spłaty.

Najmniej osób (2,2 proc.) wskazało jako istotne, zobowiązania wobec osób bliskich. Jedynie 13,6 proc. Polaków zadeklarowało, że raty za kredyty mieszkaniowe są najważniejszymi należnościami do spłaty.

- Wciąż niewielki odsetek Polaków posiada kredyt hipoteczny, stąd piąta pozycja tego rodzaju zobowiązań na liście najistotniejszych opłat. Poziom 13,6% wskazań oznacza, że kredyty hipoteczne są ważne do spłaty dla osób, które je posiadają – dodaje szef BIG InfoMonitor.

Z badań zrealizowanych dla BIG InfoMonitor wynika również, że tylko jeden na dziesięciu Polaków planuje w ciągu najbliższych trzech miesięcy wziąć jakikolwiek kredyt.

Dwie trzecie ankietowanych (66,8 proc.) deklaruje, że nie obawia się utraty pracy z powodu kryzysu finansowego, z czego 48,1 proc. zdecydowanie wyraża ten pogląd.

BIG InfoMonitor/IN

Zobacz także: Budżet domowy Wieszjak.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA