| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Salon fryzjerski > Salon fryzjerski - franczyza

Salon fryzjerski - franczyza

Myśląc o otwarciu salonu kosmetycznego, możesz skorzystać z możliwości jakie daje franczyza. Przystąpienie do takiego systemu daje możliwość znalezienia się w sieci utytułowanych i znanych salonów fryzjerskich.

Zawarcie umowy franszyzy, celem otwarcia salonu fryzjerskiego powoduje że otrzymujesz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym, że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

W skład standardowego pakietu wchodzą:

1. znak towarowy,

2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),

3. tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),

4. usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),

5. opłaty na rzecz franczyzodawcy – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Przykłady

1. Akademia fryzjerstwa Berendowicz&Kublin www.berendowicz-kublin.pl

Informacje dla franczyzobiorcy/partnera:

Aby otworzyć salon fryzjerski w sieci Berendowicz & Kublin warto mieć do dyspozycji lokal w centrum miasta lub galerii handlowej o minimalnej powierzchni 70m2. Opłata wstępna wynosi 25.000 zł, w jej ramach franczyzobiorcy przekazywany jest podręcznik "know-how" - informacje o zarządzaniu salonem, marketingu i finansach, a fryzjerzy przechodzą cykl praktycznych szkoleń z zakresu obsługi klienta, technik strzyżeń i koloryzacji.

Przed otworzeniem salonu odbywa się także szkolenie wprowadzające dla właściciela bądź menadżera. Comiesięczna opłata bieżąca w czasie trwania umowy wynosi 3.000 pln. Zwrot inwestycji następuje po ok. półtora roku.

W ramach sieci prowadzone są szkolenia dla fryzjerów, recepcji, właściciela lub managera.

Nakłady inwestycyjne:
a) kwota inwestycji – około 150.000 zł
b) opłaty: wstępna, bieżąca: opłata wstępna 25.000, bieżąca 3.000

Doświadczenie handlowe jest bardzo mile widziane, ale nie wymagane.

2. Frederic Moreno
www.fredericmoreno.pl

3. Camille Albane
www.camillealbane.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »