| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Łatwiejsza e-korespondencja z urzędem

Łatwiejsza e-korespondencja z urzędem

Dzięki nowym przepisom więcej urzędowych spraw będzie można załatwić online. Najważniejsze zmiany zaszły w tzw. e-korespondencji.

Co to jest e-korespondencja

Tzw. e-korespondencja rozpoczyna się już przez sam fakt wysłania pisma na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) urzędu. Niepotrzebna jest żadna dodatkowa zgoda na taki rodzaj komunikacji. E-dokument jest równy papierowemu. Nie należy jednak mylić wysłania pisma na ESP z wysłaniem zwykłego maila. W większości przypadków nasza korespondencja z urzędem powinna być odpowiednio uwierzytelniona (np. przez tzw. profil zaufany).

Jak korespondować z urzędem przez internet

Pierwszym krokiem powinno być założenie profilu zaufanego. Jest to podpis elektroniczny, który pozwala potwierdzić naszą tożsamość w kontaktach online z urzędem. Mając taki profil, możemy korzystać z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak założyć profil zaufany

Profil zaufany zakłada się na platformie ePUAP. Jest on bezpłatny. Aby posługiwać się profilem zaufanym, wystarczy tylko raz potwierdzić go w urzędzie. Można to też zrobić w wybranych placówkach Poczty Polskiej lub bankach.

Telepraca do nowelizacji

Łatwiejsza e-korespondencja

Nowe przepisy wprowadzają wiele zmian, dzięki którym e-korespondencja będzie łatwiejsza. M.in.:

1. Jeśli zdecydujemy się komunikować z urzędem elektronicznie, to cała sprawa będzie załatwiona bez użycia papieru.

2. Nadal obowiązywać będzie zasada 2 awiz (zawiadomień). Oba będą jednak wysyłane elektronicznie.

3. Możliwe będzie zapoznanie się z przesyłką nawet po upływie 14 dni od uznania dostarczenia. Takie udogodnienie nie jest możliwe w przypadku papierowej korespondencji.

Łatwiejszy kontakt z urzędami

Nowe przepisy nakładają na urzędy pewne obowiązki,  które mają ułatwić e-korespondencję. Chodzi m.in. o jednolite skrzynki pocztowe i wzory pism.

Rewolucja w rozliczaniu podatków

Źródło: premier.gov.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Kozłowska

Dydaktyk medialny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »