| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy rozsądnie sięgają po kredyty

Przedsiębiorcy rozsądnie sięgają po kredyty

Choć o kryzysie w gospodarce na razie nikt nie mówi, to przedsiębiorcy uwzględniają taki scenariusz w swoich planach na przyszłość. – Banki chcą pożyczać, oczywiście indywidualnie oceniając firmę, ale przedsiębiorcy bardzo rozsądnie sięgają po kredyty – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Kredyt Banku. Dodatkowo zdecydowanie ostrożniej podchodzą do kwestii inwestycji. A to oznacza, że depozyty przedsiębiorstw będą rosły.

Nie nazywajmy tego, co w tej chwili mamy kryzysem. Mówimy raczej o spowolnieniu. Obserwujemy teraz podobną sytuację, która była w latach 2009-2010, czyli dużą rozwagę polskich przedsiębiorców - podkreśla Jerzy Śledziewski.


Rozwagę, która przejawia się między innymi  w ostrożnych decyzjach kredytowych. Tym bardziej, że wśród firm pojawiła się obawa, że kolejny kwartał, dwa, a może trzy kwartały będą jeszcze trudniejsze.


- Widać zdecydowanie ostrożność w zakresie inwestycji. Spodziewamy się więc, że depozyty przedsiębiorstw w tym czasie będą rosły. Wiele polskich przedsiębiorstw jest dzisiaj w dobrej sytuacji i one myślą raczej w perspektywie jak wykorzystać tę trudniejszą sytuację w Polsce czy w Europie do zwiększenia potencjału firmy, pozyskania nowych rynków i kiedy robić inwestycje - mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezes Kredyt Bank.


Od dwóch lat w ramach programu „Akademia Przedsiębiorcy” bank angażuje się w promowanie zasad stabilnej przedsiębiorczości.


- Wspólnie z partnerami staramy się dostarczać wiedzę, dzielić doświadczeniami, ale takimi, które są mniej związane z produktami bankowymi, a bardziej z realnym biznesem, więc zarządzanie zależnościami, ludźmi, ryzykiem, także ryzykiem walutowym - wyjaśnia Jerzy Śledziewski.


I podkreśla, że z każdym spotkaniem zainteresowanych przybywa. Konferencje odbyły się już w ponad pięćdziesięciu miastach w Polsce i wzięło w nich udział ok. 13 tys. osób.


- Po tych dwóch latach mogę powiedzieć, że jest to bardzo wartościowy program. Widzimy, że to cieszy się olbrzymią popularnością i widzimy też, że to jest traktowane bardzo biznesowo - mówi wiceprezes Kredyt Bank. - To są spotkania, które dają wartość klientom, ale również nam, bo z jednej strony budują lojalność, a z drugiej strony - dają nam możliwość poznania nowych klientów. Wzmacniają naszą aktywność, obecność i lokalne starania. Odnosimy też realne korzyści biznesowe.



reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »