| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy rozsądnie sięgają po kredyty

Przedsiębiorcy rozsądnie sięgają po kredyty

Choć o kryzysie w gospodarce na razie nikt nie mówi, to przedsiębiorcy uwzględniają taki scenariusz w swoich planach na przyszłość. – Banki chcą pożyczać, oczywiście indywidualnie oceniając firmę, ale przedsiębiorcy bardzo rozsądnie sięgają po kredyty – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Kredyt Banku. Dodatkowo zdecydowanie ostrożniej podchodzą do kwestii inwestycji. A to oznacza, że depozyty przedsiębiorstw będą rosły.

Nie nazywajmy tego, co w tej chwili mamy kryzysem. Mówimy raczej o spowolnieniu. Obserwujemy teraz podobną sytuację, która była w latach 2009-2010, czyli dużą rozwagę polskich przedsiębiorców - podkreśla Jerzy Śledziewski.


Rozwagę, która przejawia się między innymi  w ostrożnych decyzjach kredytowych. Tym bardziej, że wśród firm pojawiła się obawa, że kolejny kwartał, dwa, a może trzy kwartały będą jeszcze trudniejsze.


- Widać zdecydowanie ostrożność w zakresie inwestycji. Spodziewamy się więc, że depozyty przedsiębiorstw w tym czasie będą rosły. Wiele polskich przedsiębiorstw jest dzisiaj w dobrej sytuacji i one myślą raczej w perspektywie jak wykorzystać tę trudniejszą sytuację w Polsce czy w Europie do zwiększenia potencjału firmy, pozyskania nowych rynków i kiedy robić inwestycje - mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezes Kredyt Bank.


Od dwóch lat w ramach programu „Akademia Przedsiębiorcy” bank angażuje się w promowanie zasad stabilnej przedsiębiorczości.


- Wspólnie z partnerami staramy się dostarczać wiedzę, dzielić doświadczeniami, ale takimi, które są mniej związane z produktami bankowymi, a bardziej z realnym biznesem, więc zarządzanie zależnościami, ludźmi, ryzykiem, także ryzykiem walutowym - wyjaśnia Jerzy Śledziewski.


I podkreśla, że z każdym spotkaniem zainteresowanych przybywa. Konferencje odbyły się już w ponad pięćdziesięciu miastach w Polsce i wzięło w nich udział ok. 13 tys. osób.


- Po tych dwóch latach mogę powiedzieć, że jest to bardzo wartościowy program. Widzimy, że to cieszy się olbrzymią popularnością i widzimy też, że to jest traktowane bardzo biznesowo - mówi wiceprezes Kredyt Bank. - To są spotkania, które dają wartość klientom, ale również nam, bo z jednej strony budują lojalność, a z drugiej strony - dają nam możliwość poznania nowych klientów. Wzmacniają naszą aktywność, obecność i lokalne starania. Odnosimy też realne korzyści biznesowe.



reklama

Źródło:

Newseria.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dremel

BIG ON DETAIL

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »