REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Certyfikat Polska Norma poświadczający jakość produktów wraca do łask

REKLAMA

Rusza kampania informacyjna Polskiego Komitetu Normalizacyjnego promującą znak Polska Norma. Stosowanie tego znaku na produktach do końca 1993 roku było w Polsce obowiązkowe. Teraz jest to całkowicie dobrowolne. – Znak Polska Norma daje konsumentowi informację, że produkt jest zgodny z polska normą i jest poparty odpowiednim certyfikatem – mówi wiceprezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Jolanta Kochańska.

Polska Norma jest znakiem zastrzeżonym. Przyznawany jest zgodnie z zasadami ustalonego systemu certyfikacji.  Wyrób, proces lub usługa oznaczona takim znakiem informuje konsumenta, że jest zgodna z określoną normą lub innym dokumentem normatywnym.  

REKLAMA

- Potwierdza, że wyrób jest zgodny z polską normą i jest to poparte odpowiednim certyfikatem, wystawianym przez jednostkę certyfikującą. Znak i cała certyfikacja jest dobrowolna, czyli odbywa się to na życzenie producenta - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jolanta Kochańska.

REKLAMA


Znak Polska Norma jest jedynym na polskim rynku, który ma prawo być traktowany jako znak konsumencki. W odróżnieniu od innych znaków Polska Norma jest nadawana produktom tylko i wyłącznie na zasadzie certyfikacji polegającej na pobieraniu próbek z rynku.


- Producent nie dostarcza do danej komisji konkursowej próbek, które sam wybierze, tylko są to próbki pobierane z rynku. Idziemy do sklepu, pobieramy próbki i na podstawie tych standardowych próbek, które znajdują się w obrocie, określana jest zgodność z postanowieniami normy - tłumaczy wiceprezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. 


Dziś znak Polska Norma nie jest zbyt popularny. Rzadko producenci czy usługodawcy decydują się na oznakowaniu swoich usług czy wyrobów takim znakiem. Jednak Jolanta Kochańska ma nadzieję, że to się zmieni. Między innymi dzięki specjalnej kompanii promującej ten znak, którą właśnie rozpoczął Polski Komitet Normalizacyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA


 - Pierwszy produkt konsumencki, który nie jest związany z żywnością, ale który niedawno uzyskał znak zgodności z polską normą to jest np. farba Śnieżka, która będzie się nim posługiwała. Jest to taki produkt powszechny i myślę, że jakaś informacja do konsumentów dotrze. Faktycznie będzie to pewna promocja tego znaku, która jest potrzebna na rynku - mówi Jolanta Kochańska. 

Zdaniem wiceprezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego stosowanie takiego znaku daje producentowi pewną przewagę na rynku. Towar oznaczony znakiem Polska Norma to towar o odpowiedniej, jakości udokumentowanej stosownym certyfikatem.




 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA