REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiasko rejestracji liczby 1000 jako znaku towarowego

REKLAMA

Fiaskiem zakończyła się batalia prawna polskiego wydawcy "Technopol" o rejestrację liczby 1000 jako graficznego znaku towarowego, pod jakim sprzedaje on popularne krzyżówki. Trybunał Sprawiedliwości UE odrzucił jego odwołania od decyzji sądu niższej instancji.

Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego UE, który odpowiada za rejestrację znaków towarowych i wzorów, odmówił rejestracji. Uznał, że liczba 1000 pozbawiona jest "charakteru odróżniającego" dla wskazanych towarów. To znaczy, że klient, widząc w kiosku publikację pt. "1000" wcale nie musi od razu skojarzyć jej z krzyżówkami konkretnej firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Obie instancje unijnego wymiaru sprawiedliwości oddaliły wszystkie skargi wniesione przez Agencję Wydawniczą "Technopol". Uznały, co prawda, że liczby mogą być rejestrowane, jako wspólnotowe znaki towarowe, ale oznaczenie musi wskazywać konsumentom pochodzenie towarów i usług objętych zgłoszeniem. W rezultacie liczba może zostać zarejestrowana, jako wspólnotowy znak towarowy tylko wtedy, gdy pozwala odróżnić dany produkt od innych podobnych. A tak nie jest w przypadku wydawnictw "Technopolu".

Sędziowie orzekli, że w przypadku polskiego zgłoszenia, liczba 1000 odnosi się po prostu do ilości i będzie natychmiast i bez głębszego zastanowienia postrzegana przez przeciętnego konsumenta, jako opis cech wchodzących w grę towarów, takich jak liczba stron w publikacjach lub liczba elementów puzzli i zagadek, które będą wskazywać na stopień ich trudności. To są, bowiem cechy mające zasadnicze znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

"Oznaczenie składające się wyłącznie z cyfr może zostać zarejestrowane, jako wspólnotowy znak towarowy. Niemniej, jako opisowe wskazanie treści publikacji, których dotyczy zgłoszenie dokonane przez agencję Technopol, oznaczenie 1000 pozbawione jest charakteru odróżniającego. A zgodnie z rozporządzeniem o wspólnotowym znaku towarowym, może się on składać z jakiegokolwiek oznaczenia (...) pod warunkiem, że umożliwia ono odróżnianie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innych przedsiębiorstw" - podkreślili sędziowie w czwartkowym wyroku.

Michał Kot

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA