REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy nie doceniają przedsiębiorców

REKLAMA

Polacy darzą niechęcią rodzimych przedsiębiorców. Właścicieli firm uważają za wyzyskiwaczy żyjących z cudzej pracy.

Jak wynika z najnowszego badania Eurobarometru „Przedsiębiorczość w Unii Europejskiej i poza nią”, zaledwie 33 proc. Polaków pozytywnie ocenia rodzimych przedsiębiorców. Jest to jeden z najgorszych wyników spośród przepytanych mieszkańców 27 krajów członkowskich.

REKLAMA


Badani przyznają wprawdzie, że właściciele firm tworzą miejsca pracy, nowe produkty, nawet że są budowniczymi dobra narodowego, ale i tak darzą ich niechęcią. Jest to wynik stereotypów, które niestety wciąż dominują w społeczeństwie. Od lat walczą z nimi Pracodawcy RP.

REKLAMA


Najnowsze badania pokazują, że osoba prowadząca działalność gospodarczą wciąż kojarzy się Polakom z wyzyskiwaczem, żyjącym z cudzej pracy, czy też bezwzględnym kapitalistą dbającym tylko o swój zysk. A przecież to właśnie dzięki ogromnemu wysiłkowi polskich pracodawców nasz kraj jest jednym z liderów rozwoju przedsiębiorczości i to nie tylko na swoim kontynencie.


Magdalena Janczewska, ekspert ds. społeczno - gospodarczych Pracodawców RP uważa, że w dużym stopniu winę za problemy w postrzeganiu relacji pracodawca - pracownik należy przypisać także mediom, które często z założenia uznają, że w przypadku jakiegokolwiek konfliktu winny jest właśnie pracodawca, który z pewnością chciał kogoś oszukać, czy też wykorzystać.


Z drugiej strony również pracownicy bardzo często są w Polsce traktowani stereotypowo. Utrwalił się wizerunek obiboka, który niewiele z siebie daje, ale ma wysokie wymagania odnośnie swojego wynagrodzenia. Janczewska zwraca jednak uwagę na to, że statystyki zadają temu kłam, gdyż z wielu badań wynika, że wprawdzie jeszcze sporo brakuje nam do osiągnięcia efektywności pracy krajów „starej” Unii, ale od kilku lat jesteśmy liderami jej wzrostu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

oprac. Alicja Fal

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Pracodawcy RP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA