| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Firmy wydają mniej na PR i imprezy promocyjne

Firmy wydają mniej na PR i imprezy promocyjne

Wartość rynku usług public relations może skurczyć się w tym roku o 10–15 proc. Jeszcze mniej – aż o 60 proc. – firmy wydadzą na organizację imprez promocyjnych. Ale niektórzy przedstawiciele agencji PR prognozują odbicie w przyszłym roku.


Paweł Trochimiuk, prezes Związku Firm Public Relations (ZFPR), skupiającego 30 największych firm z branży, a jednocześnie szef największej na rynku agencji Partner of Promotions, przyznaje, że 2009 rok zapisze się w historii branży jako okres trudnej walki z kryzysem.

- Część agencji straciła klientów i musiała zmierzyć się ze spadkiem przychodów. Niektórzy próbowali radzić sobie zwolnieniami, inni obniżkami pensji, jeszcze inni radzili sobie jednak bez tego. Taki wstrząs był jednak potrzebny, bo zweryfikował jakość usług - mówi.

Sam wstrząs, czyli cięcia wydatków na usługi public relations, był jednak potężny.

- Spadek nakładów szacować można na poziomie 20 proc., a według innych doniesień nawet 30 i więcej procent - mówi Adam Jarosz, dyrektor zarządzający 180o Public Realtions.

Michał Fura

michal.fura@infor.pl

Więcej:  Firmy wydają mniej na PR i imprezy promocyjne

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kalkulatory Budowlane

Kalkulatory Budowlane to bezpłatne narzędzie przydatne dla każdego, kto rozpoczyna budowę domu, remont lub wykończenie mieszkania. Za jego pomocą w kilka minut obliczysz, jakie będą koszty Twojej inwestycji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »