REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawcy szukają oszczędności, ale nie na pracownikach

Łukasz Kuligowski
Łukasz Kuligowski

REKLAMA

Pracodawcy, mimo kryzysu, starają się nie oszczędzać na pracownikach. Pomagają im godzić pracę zawodową z życiem prywatnym.

Z najnowszego raportu przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu zatytułowanego Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008 wynika, że w ubiegłym roku sporo firm zainwestowało we wprowadzenie u siebie tzw. dobrych praktyk. Przeważająca liczba programów skupiała się na rozwiązaniach pozwalających pracownikom godzić życie zawodowe z prywatnym.

REKLAMA

Duży nacisk pracodawcy kładli też na rozwiązania zmierzające do poprawy komunikacji wewnętrznej w firmie. Działania takie, szczególnie w okresie dekoniunktury, pozwalają, w opinii pracodawców, optymalnie wykorzystywać potencjał pracowników, wzmacniając jednocześnie ich identyfikację z miejscem pracy.

Zdaniem ekspertów programy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) będą miały szczególne znacznie w okresie kryzysu. Jacek Dymowski, menedżer Instytutu CSR, Values Grupa Firm Doradczych, uważa, że rok 2009 będzie pod tym względem przełomowy.

- Rynek w trakcie recesji oczyszcza się z tego, co jest nieefektywne, i sprawia, że gospodarka wychodzi wzmocniona - mówi Jacek Dymowski.

Wskazuje, że dalekowzroczni pracodawcy będą nie tylko dbali o ludzi, zdobywając ich lojalność i szacunek za stabilność, którą im oferują, ale też zdołają dzięki dobrej opinii odebrać najlepszych ekspertów konkurentom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Paniczne cięcie kosztów i redukcje to często efekt zaniedbań i zaniechań sprzed lat. Tracąc wykwalifikowanych ludzi trzeba liczyć się z tym, że wykształcenie nowych kosztuje znacznie więcej niż utrzymanie obecnych. Nie stać nas na tego typu wątpliwe oszczędności - mówi Jan Jancewicz wiceprezes Autostrady Eksploatacji.

Zapowiada, że z uwagi na kryzys firma będzie jeszcze bardziej starała się o swoich ludzi, dlatego został wprowadzony dla nich nowy program emerytalny.

Również Accenture, Bank Zachodni WBK i Microsoft postanowiły, mimo kryzysu, dalej wspierać pracowników. Ich programy obejmują przede wszystkim młode matki, ale również ojców. Pracodawcy udzielają im nie tylko gwarancji zatrudnienia, ale też np. dodatkowych, pełnopłatnych urlopów na opiekę nad dziećmi.

ŁUKASZ KULIGOWSKI

kuligowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA