| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Ostrzeżenia zajmą 20 proc. powierzchni butelki

Ostrzeżenia zajmą 20 proc. powierzchni butelki

Producenci alkoholi obawiają się dodatkowych kosztów i wątpią w funkcje profilaktyczne planowanych ostrzeżeń, które mają być umieszczane na opakowaniach piwa, wódki i wina.

Producenci alkoholi odbierają nowe przepisy jako firmę represji. Boją się dodatkowych kosztów i wątpią w funkcje profilaktyczne ostrzeżeń w proponowanej formie. Zwracają uwagę, że chodzi o 20 proc. powierzchni opakowania nie etykiet.

- Obecne możliwości technologiczne, umieszczanie na butelce piwa dodatkowej, gigantycznej etykiety o wymiarach mniej więcej 10 na 5 cm, wiązałoby się z koniecznością dozbrojenia istniejących linii rozlewniczych o całkiem nową stację etykietowania, co oznaczałoby konieczność milionowych inwestycji - ocenia Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Według niego podstawą proponowania nowych rozwiązań powinny być badania i rzetelna analiza problemu. - Tymczasem projektodawcy bezrefleksyjnie przepisali rozwiązania z ustawy tytoniowej - ocenia Paweł Kwiatkowski.

- Z własnej inicjatywy wprowadziliśmy apele o odpowiedzialną konsumpcję na wszystkich opakowaniach piwa. Nie są to ostrzeżenia zdrowotne, lecz apele sformułowane w pierwszej osobie i opatrzone oprawą graficzną - wskazuje Paweł Kwiatkowski. Dodaje, że takie apele lepiej trafiają do konsumentów, niż urzędowe straszenie.

- My na naszych opakowania mówimy Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, tymczasem politycy pragną wprowadzić ostrzeżenia w stylu stosowanych na papierosach, mimo że wiadomo o ich nieskuteczności - podkreśla.

Projekt jest już po pierwszym czytaniu na wspólnym posiedzeniu komisji: Zdrowia, Gospodarki oraz Polityki Społecznej i Rodziny.

Produkcja i spożycie alkoholu w Polsce

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Ewa GrĄczewska-Ivanova

ewa.graczewska-ivanova@infor.pl

reklama

Autor:

Źródło:

GP

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »