REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy często nadpłacają podatki od nieruchomości

REKLAMA

Błędy w pomiarze powierzchni nieruchomości oraz zastosowanie niewłaściwej stawki podatkowej - to najczęstsze przyczyny nadpłaty przez firmy podatku od nieruchomości, informują analitycy z firmy Alma Consulting Group Polska.

Z ich wyliczeń wynika, że optymalizacja podatków i opłat od nieruchomości pozwala zaoszczędzić nawet 30 proc. rocznych wydatków przedsiębiorstw na ten cel.

REKLAMA

 

W latach 2005-2007 konsultanci firmy przeprowadzili analizy w zakresie optymalizacji podatków i opłat od nieruchomości u blisko 200 klientów z całej Polski.

 

Jak poinformowała spółka w środowym komunikacie, z powodu optymalizacji wydatków związanych z daną nieruchomością, firmy zaoszczędziły średnio 150 tys. zł. "Najwyższy poziom oszczędności dla jednego przedsiębiorstwa wyniósł 1,8 mln zł" - podali autorzy badania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Do najczęstszych przyczyn nadpłaty podatku od nieruchomości specjaliści z Alma Consulting, zaliczyli błędy w pomiarze powierzchni nieruchomości, zastosowanie niewłaściwej stawki podatkowej oraz brak stałego monitoringu zmian na liście opodatkowanych nieruchomości stanowiących majątek firm.

 

"Z uwagi na złożoność obowiązujących przepisów prawnych oraz czasochłonność, przedsiębiorstwa nie poświęcają wiele uwagi dokładnej weryfikacji opłat (związanych z utrzymaniem nieruchomości - PAP), zwłaszcza, jeśli są to przedsiębiorstwa z dużym majątkiem, rozproszonym na terenie całego kraju" - uważa Izabela Jaszczot z Alma Consulting.

 

Według niej, dopiero po głębszej analizie okazuje się, że podatki naliczane są według niewłaściwych stawek bądź liczone od nieruchomości, która np. od dawna już nie należy do danej firmy.

 

"Coraz więcej osób zarządzających przedsiębiorstwami przekonuje się jednak, jak duży potencjał oszczędności kryje się w tzw. kosztach niestrategicznych, które nie są związane w sposób bezpośredni z podstawowym profilem" - podkreśliła ekspertka.

 

"Podatki i opłaty od nieruchomości, to tylko jeden rodzaj kosztów niestrategicznych, w których można szukać potencjału oszczędności" - powiedziała. Dodała, że kolejnym obszarem do redukcji wydatków są koszty telekomunikacyjne.

 

Alma Consulting Group Polska zajmuje się optymalizacją kosztów niestrategicznych. Działa na polskim rynku od sierpnia 2004 r.; z jej usług skorzystało już blisko 300 przedsiębiorstw z różnych branż gospodarki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA