| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości dla biznesu

Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości dla biznesu

By stać się milionerem, warto pomyśleć o budowaniu własnego biznesu. Prawie 80 proc. milionerów, którzy nie odziedziczyli swojego majątku, to właściciele prywatnych firm.


• Pana biznesowe podręczniki dla menedżerów sprzedają się na świecie bardzo dobrze. Jakie firmy w USA i Europie używają pana autorskich programów szkoleniowych?

- Od 1981 roku doradzałem ponad tysiącowi firm w niemal 46 państwach. Stworzyłem ponad 350 programów szkoleniowych. Osobiście wdrażałem moje rozwiązania w takich koncernach, jak: IBM, Ford, American Express, Hewlett Packard czy Deloitte Touche. Łącznie ponad milion ludzi na świecie kupiło moje programy dotyczące przywództwa, sprzedaży czy zarządzania. Jako zawodowy trener przemawiałem łącznie do prawie 5 mln osób.

• Jakie są pana rady dla polskich biznesmenów? Czy powinni koncentrować się na doskonaleniu siebie i swoich umiejętności, czy raczej na budowaniu siły całego zespołu?

- Są trzy główne czynniki, które działają na polski biznes. Jest to rozwój nowych technologii i społeczeństwa informacyjnego, po drugie, technologiczna rewolucja i wreszcie zagrożenie ze strony konkurencji, zarówno tej krajowej, jak i międzynarodowej. Dla polskich menedżerów dzisiaj najważniejsze musi być skupienie się na zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym budowaniu satysfakcji klientów. Dodatkowo muszą poświęcić się ciągłej nauce i rozwojowi osobistemu. Trzeba się trzymać następującej zasady: cokolwiek sprawiło, że dziś jesteś w tym miejscu, nie wystarczy, byś się na tym miejscu utrzymał. Jeżeli chcesz odnieść sukces w przyszłości, musisz być coraz lepszy w tym, co robisz. To brzmi banalnie, ale każdy w swoim przedsiębiorstwie powinien mieć świadomość, że jego celem jest zaspokajanie potrzeb klientów.

• Obecnie w Polsce jednym z głównych problemów dla przedsiębiorców nie jest już brak popytu na ich towary, ale presja ze strony pracowników na zwiększenie płac. Jaka jest według pana najefektywniejsza technika motywacyjna, oczywiście poza podwyżkami pensji?

- Kiedy kierownicy są pytani o najpotężniejszy czynnik motywujący pracowników, zawsze mówią, że pieniądze są najważniejsze. Ale już pytani o inne równoważne elementy, odpowiadają: interesująca i stanowiąca wyzwanie praca, poczucie udziału i zaangażowania, pozytywnie myślący kierownicy i przyjaźni współpracownicy. Sądzę, że najlepszy sposób, by motywować ludzi, inny niż pieniądze, to stworzyć pozytywne środowisko pracy. Tak, by każda osoba czuła się wartościowa i ważna.

• Ponoć ma pan prosty sposób, jak zostać milionerem?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWiLP)

Organizacja zrzeszająca firmy leasingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »