REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Play ma ofertę dla małych firm

Tomasz Świderek

REKLAMA

Od 19 października ceny rozmów w ofercie Play mogą być niższe niż w ofercie biznesowej sieci Orange, reklamowanej przez Centertel jako najtańsza na rynku.


REKLAMA

Orange w reklamach informuje, że 33 gr netto (bez VAT) za minutę rozmowy to najniższa cena na rynku. Tymczasem w zaprezentowanej wczoraj ofercie Play efektywna cena minuty połączenia może spaść do 28 gr netto w abonamencie za 61 zł lub nawet do 20 gr w abonamencie za 366 zł. Pieniądze z abonamentu i bonusa może wykorzystać na rozmowy, SMS, MMS i transmisję danych.

REKLAMA


Konstrukcja oferty biznesowej Play jest zbliżona do oferty indywidualnej. Podstawowa cena minuty to 49 gr (40 gr bez VAT). Abonent co miesiąc dostaje pakiet złotówek, który powiększa jego konto. W przypadku najtańszego abonamentu jest to 85,4 zł, a w najdroższym 732 zł. Ponadto klient może za 10,98 zł wykupić pakiet minut do wykorzystania w sieci Play. W najtańszym abonamencie jest 100 minut, w najdroższym 500 minut.


Oferta Play przeznaczona jest dla najmniejszych firm, czyli takich, które mają do 25 telefonów komórkowych. Dla większych firm ofertę ma przygotować, we współpracy z P4, operatorem sieci Play - firma Netia.


Chris Bannister, szef P4, powiedział w rozmowie z GP, że dla powodzenia oferty biznesowej szczególnie ważne jest usprawnienie procedury przenoszenia numeru z jednej sieci do drugiej (tzw. MNP).

Dalszy ciąg materiału pod wideo


- Dziś z MNP jest zdecydowanie lepiej i taniej niż w marcu, gdy startowaliśmy, ale nadal proces ten trwa za długo i jest zbyt skomplikowany - mówi Chris Bannister i jako przykład podaje Irlandię, gdzie czas zmiany operatora liczony jest w godzinach.

REKLAMA


W Polsce 30 dni, a w przypadku numeru z usługi przedpłaconej siedem dni. Przerwa w świadczeniu usług może trwać do 24 godzin. Trwają prace nad skróceniem tego terminu do siedmiu dni. Przerwa w świadczeniu usług miałaby się skrócić do dwóch godzin dla abonentów i 12 godzin dla usług przedpłaconych.


- Gdyby system przenoszenia numeru był prostszy, z pewnością mielibyśmy dziś więcej klientów. Ok. 40 proc. klientów, którzy chcieli przenieść do nas numer, zrezygnowało - mówi Bannister i dodaje, że Play ma teraz 500 tys. aktywnych kart SIM, w tym ok. 15 tys. klientów, którzy przenieśli numer.


Z informacji GP wynika, że od początku roku z MNP we wszystkich sieciach skorzystało 77 tys. osób. Bannister powiedział, że w sieci Play działa 350 stacji bazowych. Kolejne 600 jest w budowie. W pierwszym etapie budowy sieci dostawcą infrastruktury radiowej jest chiński Huawei. Szef P4 mówi, że przetarg na budowę drugiej części sieci zostanie rozstrzygnięty do końca roku.


Ile trwa przeniesienie numeru do innej sieci

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA