| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Play ma ofertę dla małych firm

Play ma ofertę dla małych firm

Od 19 października ceny rozmów w ofercie Play mogą być niższe niż w ofercie biznesowej sieci Orange, reklamowanej przez Centertel jako najtańsza na rynku.


Orange w reklamach informuje, że 33 gr netto (bez VAT) za minutę rozmowy to najniższa cena na rynku. Tymczasem w zaprezentowanej wczoraj ofercie Play efektywna cena minuty połączenia może spaść do 28 gr netto w abonamencie za 61 zł lub nawet do 20 gr w abonamencie za 366 zł. Pieniądze z abonamentu i bonusa może wykorzystać na rozmowy, SMS, MMS i transmisję danych.


Konstrukcja oferty biznesowej Play jest zbliżona do oferty indywidualnej. Podstawowa cena minuty to 49 gr (40 gr bez VAT). Abonent co miesiąc dostaje pakiet złotówek, który powiększa jego konto. W przypadku najtańszego abonamentu jest to 85,4 zł, a w najdroższym 732 zł. Ponadto klient może za 10,98 zł wykupić pakiet minut do wykorzystania w sieci Play. W najtańszym abonamencie jest 100 minut, w najdroższym 500 minut.


Oferta Play przeznaczona jest dla najmniejszych firm, czyli takich, które mają do 25 telefonów komórkowych. Dla większych firm ofertę ma przygotować, we współpracy z P4, operatorem sieci Play - firma Netia.


Chris Bannister, szef P4, powiedział w rozmowie z GP, że dla powodzenia oferty biznesowej szczególnie ważne jest usprawnienie procedury przenoszenia numeru z jednej sieci do drugiej (tzw. MNP).


- Dziś z MNP jest zdecydowanie lepiej i taniej niż w marcu, gdy startowaliśmy, ale nadal proces ten trwa za długo i jest zbyt skomplikowany - mówi Chris Bannister i jako przykład podaje Irlandię, gdzie czas zmiany operatora liczony jest w godzinach.


W Polsce 30 dni, a w przypadku numeru z usługi przedpłaconej siedem dni. Przerwa w świadczeniu usług może trwać do 24 godzin. Trwają prace nad skróceniem tego terminu do siedmiu dni. Przerwa w świadczeniu usług miałaby się skrócić do dwóch godzin dla abonentów i 12 godzin dla usług przedpłaconych.


- Gdyby system przenoszenia numeru był prostszy, z pewnością mielibyśmy dziś więcej klientów. Ok. 40 proc. klientów, którzy chcieli przenieść do nas numer, zrezygnowało - mówi Bannister i dodaje, że Play ma teraz 500 tys. aktywnych kart SIM, w tym ok. 15 tys. klientów, którzy przenieśli numer.


Z informacji GP wynika, że od początku roku z MNP we wszystkich sieciach skorzystało 77 tys. osób. Bannister powiedział, że w sieci Play działa 350 stacji bazowych. Kolejne 600 jest w budowie. W pierwszym etapie budowy sieci dostawcą infrastruktury radiowej jest chiński Huawei. Szef P4 mówi, że przetarg na budowę drugiej części sieci zostanie rozstrzygnięty do końca roku.


Ile trwa przeniesienie numeru do innej sieci

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Wiśniewski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »