| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Koniec politycznych rad nadzorczych

Koniec politycznych rad nadzorczych

Znowelizowana ustawa o komercjalizacji zakazuje pracownikom biur poselskich zasiadać w radach nadzorczych spółek skarbu państwa.


WMinisterstwie Skarbu Państwa powstało już wewnętrzne zarządzenie, które nakazuje wszystkim osobom ubiegającym się o funkcję członka rady nadzorczej spółki z udziałem skarbu państwa podpisanie specjalnego oświadczenia. Osoby takie muszą wskazać, czy pełnią funkcję publiczną lub czy są blisko powiązane z politykami. Jest to odpowiedź ministerstwa na nowelizację ustawy z 30 sierpnia 1996 roku o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz.U. nr 118, poz. 561 z późn. zm.). Zgodnie z jej zapisami skarb państwa nie może wskazywać do pełnienia funkcji członka rady nadzorczej m.in. osób zatrudnionych w biurach poselskich, senatorskich, europosłów oraz osób wchodzących w skład organów partii politycznych, reprezentujących je na zewnątrz lub uprawnionych do zaciągania w ich imieniu zobowiązań.

Nowe przepisy spotkały się z krytyką posłów opozycji.

– Pomysł odpartyjnienia spółek SP jest ładnym hasłem, jednak PiS tak naprawdę chce w to miejsce wstawić swoich sympatyków – mówi Krystian Łuczak, poseł SLD i członek sejmowej Komisji Skarbu Państwa. Wskazuje on, że przynależność do partii politycznej nie jest jedynym warunkiem uzależnienia od polityków.

– Można być przecież otwartym zwolennikiem danej partii i realizować jej politykę – dodaje poseł.

Podobne wątpliwości mają także posłowie PO. Poseł Jan Wyrowiński wskazuje, że może być taka sytuacja, że dana osoba zrezygnuje z funkcji politycznej i będzie mogła być członkiem rady nadzorczej, a wcale nie odetnie się od wcześniejszych wpływów politycznych.

ARKADIUSZ JARASZEK
arkadiusz.jaraszek@infor.pl


reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »