| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Kwietniowy klimat koniunktury nadal oceniany negatywnie

Kwietniowy klimat koniunktury nadal oceniany negatywnie

Koniunktura w handlu detalicznym w kwietniu nadal była oceniana negatywnie (minus 3), choć lepiej niż w marcu (minus 6) - podał GUS.

"Wśród badanych przedsiębiorstw 19 proc. sygnalizuje poprawę koniunktury, a 22 proc. - jej pogorszenie (w marcu odpowiednio 18 proc. i 24 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - podał GUS.

Według raportu ograniczenia bieżącej sprzedaży są mniej znaczące niż w marcu, co jest przyczyną mniej pesymistycznych ocen sytuacji finansowej przedsiębiorstw. GUS ocenia, że w najbliższych miesiącach przewidywany jest wzrost sprzedaży towarów, co może wpłynąć na zmniejszenie trudności finansowych przedsiębiorstw. Według analityków urzędu spowoduje to wzrost ilości towarów zamawianych u dostawców.

"Podobnie jak w ubiegłym miesiącu dyrektorzy firm sygnalizują umiarkowany wzrost bieżących i przyszłych cen towarów. Nadal należy oczekiwać redukcji zatrudnienia, przy czym skala zwolnień może być mniejsza od przewidywanej przed miesiącem" - napisali w raporcie.

W poszczególnych branżach handlu detalicznego oceny są zróżnicowane. Najbardziej pesymistyczny wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury notuje się dla branży: włókno, odzież, obuwie (minus 12 wobec minus 14 przed miesiącem). W branży żywnościowej wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie minus 5 (przed miesiącem minus 6), a w branży samochodowej - minus 1 (minus 6 przed miesiącem).

"Jedynie w przedsiębiorstwach branży: meble, rtv, agd w kwietniu notuje się pozytywny wskaźnik koniunktury - plus 6 (minus 3 w marcu)" - podał GUS.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK