REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PIT sposobem na abonament

REKLAMA

Ponad 4 miliony spośród 13,4 mln gospodarstw domowych nie ma zarejestrowanych odbiorników radiowych i telewizyjnych. Z tego powodu brakujące wpływy z abonamentu szacuje się na około 770 mln zł.
W ocenie przedstawicieli Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, do płacenia abonamentu zdyscyplinować może jego obniżenie o 30-40 proc. i jego rozliczanie w rocznym zeznaniu podatkowym.

Z danych uzyskanych przez „GP” w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji wynika, że ok. 2,8 mln gospodarstw domowych (według stanu na 31 grudnia 2004 r.) było zwolnionych z płacenia abonamentu RTV zgodnie z obowiązującymi przepisami – stanowili oni ponad 31 proc. mających zarejestrowane odbiorniki. Z kolei 32,4 proc. gospodarstw domowych odbiorników nie zarejestrowało. Z tego powodu wpływy z abonamentu są niższe o ok. 770 mln zł.

Głównym powodem niepłacenia abonamentu jest brak skutecznych metod kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiowo-telewizyjnych oraz obowiązku opłacania abonamentu.

Wiele nadziei wiązano z ustawą z 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych, która – z wyjątkiem jednego przepisu – weszła w życie 16 czerwca 2005 r. Ustawa przewiduje co prawda sankcję za używanie niezarejestrowanego odbiornika radiowego lub telewizyjnego, ale nadal brak jest skutecznych i efektywnych metod kontroli ze strony Poczty Polskiej. Ustawa nie uchyliła w żaden sposób możliwości, aby kontrolera po prostu nie wpuścić do domu. Dlatego przepisy ustawy o opłatach abonamentowych dotyczące kontroli i sankcji za używanie niezarejestrowanych odbiorników RTV pozostają jedynie martwym zapisem na papierze. Według KRRiT należałoby rozważyć możliwość obniżenia abonamentu i rozliczania go w rocznym zeznaniu podatkowym.

Tylko 4,8 mln gospodarstw domowych (według danych z 30 czerwca 2005 r.) wnosiło terminowo opłaty abonamentowe. Stanowiło to 36 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce.

Aneta Mościcka
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA