REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PZU Życie ciągle mocne

REKLAMA

Ubezpieczyciele za tę samą składkę oferują coraz wyższe sumy ubezpieczenia na polisach grupowych. Im większa grupa, tym negocjacje z firmą ubezpieczeniową są łatwiejsze.
Towarzystwa narzekają na tradycyjne ubezpieczenia grupowe. Nic dziwnego, skoro przypis składki rośnie minimalnie.
– Za to wyraźnie większe są proponowane sumy ubezpieczenia – mówi Jan Emeryk Rościszewski, prezes Cardif.

Gigant łagodnieje

Klienci zacierają ręce, gdyż mogą do woli przebierać w tanich polisach.
– Towarzystwa prześcigają się w ofertach – przyznaje Alicja Piórkowska, odpowiedzialna za prowadzenie ubezpieczeń grupowych w firmie Dermika (40 osób ubezpieczonych).
Dla niej każda konkurencyjna oferta jest argumentem przetargowym w rozmowie z obecnym ubezpieczycielem Nordeą Życie. Ostatnio udało się jej wynegocjować znaczne podwyższenie sumy ubezpieczenia, przy niewielkiej podwyżce składki. Podobnie było również w firmie Icopal (około 200 ubezpieczonych), przy czym tu swojej pozycji broniło PZU Życie. Kiedy dowiedziało się, że pojawiła się inna oferta, przedstawiło lepszą propozycję. Konkurent dał jeszcze korzystniejszą odpowiedź, a mimo to ubezpieczycielem pozostało PZU Życie.
– Zdecydowało przyzwyczajenie i większe zaufanie pracowników – mówi Agnieszka Wrąbel, prowadząca ubezpieczenie w Icopalu.
PZU Życie ubezpiecza też około 700 pracowników Zakładu Tworzyw Sztucznych Gamrat, w którym drugim ubezpieczycielem jest Commercial Union. Jednak jego oferta cieszy się mniejszym zainteresowaniem. Jak twierdzi Maria Zielińska, kierująca działem kadr i płac w firmie, warunki są z PZU Życie co pewien czas renegocjowane i obecnie konkurenci nie widzą możliwości przebicia jego oferty.

Uwaga na udziały!

Agenci, którzy chcą przekonać do oferty innej niż PZU Życie, twierdzą, że firma traci rynek. W formie grupowej są jednak sprzedawane również polisy w bankach, polisy na życie stanowiące zabezpieczenie kredytu czy też inwestycyjne. Stąd spadek udziału w rynku PZU Życie.

Siła tradycji

Tę prawidłowość zauważają też brokerzy.
– Jeśli wiemy, że w firmie jest program oferowany przez PZU Życie, w ogóle nie wchodzimy z propozycją pośrednictwa – mówi Anna Winczura z firmy Canada Brokers.
Konkurowanie z PZU Życie jest bardzo trudne, szczególnie gdy klienci są konserwatywni. Ponad połowa osób odpowiadających w przedsiębiorstwach za ubezpieczenia, pytana przez Polskie Centrum Marketingowe, odpowiedziała, że nie jest zainteresowana zmianą ubezpieczyciela. Nie zachęciłyby ich do tego nawet wyższe sumy ubezpieczenia czy szerszy zakres.

Marcin Jaworski


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA