REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej wpływów z turystyki

REKLAMA

W tym roku Polskę może odwiedzić nawet 65 mln cudzoziemców, w tym ponad 15 mln turystów. O 1 mld USD mogą zwiększyć się wpływy dewizowe z turystyki.
W ciągu ośmiu miesięcy 2005 roku przyjechało do Polski około 10,2 mln turystów, o 7,3 proc. więcej niż rok temu. To osoby, które spędziły w naszym kraju więcej niż jeden dzień. Polską granicę przekroczyło w sumie 42,1 mln cudzoziemców – o 5 proc. więcej niż przed rokiem.
Nie tylko Niemcy

Najwięcej turystów przyjechało z Niemiec – najważniejszego rynku turystycznego dla Polski (tak duży ruch wynika głównie z intensywnego handlu przygranicznego).

REKLAMA

REKLAMA

Według Andrzeja Kozłowskiego, prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), godny uwagi jest wzrost liczby przyjazdów z pozostałych 15 krajów tzw. starej Unii Europejskiej o 13,6 proc. Zaskakuje także 30-procentowy rozwój ruchu przyjazdowego z głównych krajów zamorskich, czyli z USA, Australii, Japonii, Korei Południowej i Kanady.

– Kampania promocyjna z udziałem polskiego hydraulika i pielęgniarki przyniosła niespodziewany sukces, zwłaszcza we Francji. W lipcu, sierpniu i wrześniu liczba osób odwiedzających paryski ośrodek POT wzrosła o 38 proc., a zapytań mailowych o 40 proc. – powiedział Krzysztof Turowski, dyrektor ośrodka w Paryżu.

Trwa boom na lotniskach. Liczba Polaków podróżujących za granicę samolotami wzrosła o 54,6 proc., a cudzoziemców odprawionych w portach lotniczych – o 37,3 proc.

Więcej pracy

POT twierdzi, że ma za mało środków, aby reklamować Polskę za granicą.
– Rząd zaproponował zwiększenie budżetu POT na 2006 rok do 48 mln zł z 28 mln zł, jakimi dysponowaliśmy w 2005 roku. Jest to powrót do kwoty – z niewielkim wzrostem – z 2001 roku – mówi Andrzej Kozłowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomina, że dzięki turystyce mogą rozwijać się regiony Polski (na przykład Warmia i Mazury) i wzrastać zatrudnienie. W 2004 roku wpływy z turystyki i branż pokrewnych stanowiły 8 proc. wpływów do budżetu państwa. Obecnie w turystyce pracuje 850 tys. osób w całym kraju.

– Szacujemy, że wpływy dewizowe z tytułu przyjazdów turystów do Polski wzrosną z 6 mld dol. w 2004 roku do 7 mld dol. w 2005 roku – mówi Krzysztof Łopaciński, dyrektor Instytutu Turystyki.

POT opracowała już plan działań na 2006 rok.

– Przeprowadzimy kampanie reklamowe na rynku brytyjskim i niemieckim. Liczymy na pomoc tanich przewoźników, którzy przywieźli do Polski w pierwszych trzech kwartałach tego roku ok. 1,3 mln turystów – mówi Andrzej Kozłowski.


Anita Skiba
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA