REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kablówki nie chcą podwyżek

REKLAMA

Około 18 milionów złotych rocznie będą płacić operatorzy telewizji kablowych na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, jeśli przyjęty zostanie projekt nowej ustawy o kinematografii.
Przedstawiciele stacji kablowych nie ukrywają, że koszty tych zmian poniosą w abonamencie odbiorcy kablówek.
W Polsce jest 5 milionów abonentów telewizji kablowych i ponad milion telewizji satelitarnej. Według wyliczeń Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej proponowana opłata na rzecz PISF w wysokości 1,5 proc. przychodu, może spowodować podwyżki abonamentu średnio o ok. 4 zł rocznie. – Jesteśmy podmiotami gospodarczymi i to kolejne opodatkowanie naszych przychodów z pewnością wpłynie na ceny abonamentu telewizyjnego.

To odbiorcy stacji kablowych, naszych usług telefonicznych i internetowych sfinansują w rezultacie Instytut Sztuki Filmowej. Najprostszym sposobem pozyskania tych pieniędzy jest podniesienie abonamentu o 1,5 proc. – przyznaje Tomasz Węgrzyński z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej. Janusz Arciszewski – prezes Aster City Cable – dodaje, że ktoś za opodatkowanie telewizji kablowych będzie musiał zapłacić. Duże prawdopodobieństwo, że po kieszeni dostaną abonenci, bo opłaty pójdą w górę.

Właściciele telewizji kablowych są zaskoczeni, że te środki są wyciągane właśnie od nich. Janusz Straszewski – prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej przypomina, że operatorzy płacą już przecież tantiemy za prawa autorskie w wysokości 2,8 proc. od przychodu. Opłaty z tego tytułu wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Ponadto jako podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne operatorzy telewizji kablowych wnoszą opłaty na rzecz usługi powszechnej.

Wiceszef telewizji kablowej UPC Marek Sowa zwraca uwagę, że telewizje kablowe są podmiotami gospodarczymi, które mają długoletnie plany inwestycyjne. Jego zdaniem wprowadzenie z dnia na dzień nowego podatku dla właścicieli kablówek utrudni prowadzone z inwestorami rozmowy. Przedstawiciele izby twierdzą, że proponowane zmiany przełożą się na kilkuprocentowy spadek wartości poszczególnych stacji.

Operatorzy telewizji kablowych podkreślają, że takich opłat, jak te przewidziane w ustawie o kinematografii, nie ma nigdzie w Europie. Jedynie w belgijskiej Walonii operatorzy płacą 1,86 euro od abonenta rocznie na rzecz kinematografii i drugie tyle na rozwój telewizji lokalnych, ale są to opłaty dobrowolne.

Kilka kablówek przeprowadziło sondy, w których zapytano widzów o opinię na temat ewentualnych podwyżek. Z pierwszych danych wynika, że na podwyżki opłat za abonament nie zgadza się 97-98 proc. badanych.
Julita Wróbel


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA