| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Poprawiły się nastroje polskich konsumentów

Poprawiły się nastroje polskich konsumentów

Indeks Optymizmu Konsumentów wzrósł w kwietniu w porównaniu z marcem o 3,4 punkta, z 90,8 do 94,3 pkt. - wynika z ostatnich badań IQS and Quant Group.

 Indeks wzrósł w prawie wszystkich grupach demograficznych - poza najmłodszymi badanymi (w wieku 15-29 lat), wśród których zanotowano minimalny spadek (-0,6 punkta) oraz poza mieszkańcami wsi (bez zmian).



Największe zmiany zanotowano wśród Polaków w wieku powyżej 45 lat (+7,6), wśród mieszkańców małych i średnich miast (+7,3), osób z wysokimi dochodami (+6,9) oraz z wykształceniem zasadniczym (+6,7). Z badań ośrodka wynika, że ze stwierdzeniem, iż sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgodziło się 34 proc. badanych (spadek o 6 punktów procentowych); poprawę zauważyło zaledwie 10 proc. (o 1 punkt procentowy więcej niż w marcu).



Na poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku liczy 20 proc. badanych (tyle samo, co w marcu), pogorszenia obawia się 25 proc. Polaków (miesiąc wcześniej - 30 proc.).



Według 20 proc. badanych sytuacja ich gospodarstwa domowego uległa w ostatnim roku pogorszeniu (miesiąc wcześniej twierdziło tak 27 proc.), 70 proc. twierdzi, że sytuacja ta jest taka sama, a 10 proc. - że się poprawiła (w marcu - 12 proc.). 19 proc. badanych - bez zmian w porównaniu z marcem - sądzi, że ich sytuacja materialna poprawi się w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 14 proc. - że się pogorszy (o 3 punkty procentowe mniej).



Indeks Optymizmu Konsumentów jest konstruowany na podstawie pięciu pytań zadawanych w ogólnopolskim badaniu typu Omnibus, przeprowadzanym przez IQS and QUANT Group na 1000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-70 lat.



Indeks może przyjmować wartości od 0 do 200, gdzie 0 oznacza skrajny pesymizm, a 200 - pełne zadowolenie badanych. Wskaźnik o wartości 100 to równowaga ocen pozytywnych i negatywnych. Indeks Optymizmu Konsumentów jest tworzony od sierpnia 1999 roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Ręczkowska

Specjalista w zakresie księgowości, kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »