| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Poprawiły się nastroje polskich konsumentów

Poprawiły się nastroje polskich konsumentów

Indeks Optymizmu Konsumentów wzrósł w kwietniu w porównaniu z marcem o 3,4 punkta, z 90,8 do 94,3 pkt. - wynika z ostatnich badań IQS and Quant Group.

 Indeks wzrósł w prawie wszystkich grupach demograficznych - poza najmłodszymi badanymi (w wieku 15-29 lat), wśród których zanotowano minimalny spadek (-0,6 punkta) oraz poza mieszkańcami wsi (bez zmian).



Największe zmiany zanotowano wśród Polaków w wieku powyżej 45 lat (+7,6), wśród mieszkańców małych i średnich miast (+7,3), osób z wysokimi dochodami (+6,9) oraz z wykształceniem zasadniczym (+6,7). Z badań ośrodka wynika, że ze stwierdzeniem, iż sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgodziło się 34 proc. badanych (spadek o 6 punktów procentowych); poprawę zauważyło zaledwie 10 proc. (o 1 punkt procentowy więcej niż w marcu).



Na poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku liczy 20 proc. badanych (tyle samo, co w marcu), pogorszenia obawia się 25 proc. Polaków (miesiąc wcześniej - 30 proc.).



Według 20 proc. badanych sytuacja ich gospodarstwa domowego uległa w ostatnim roku pogorszeniu (miesiąc wcześniej twierdziło tak 27 proc.), 70 proc. twierdzi, że sytuacja ta jest taka sama, a 10 proc. - że się poprawiła (w marcu - 12 proc.). 19 proc. badanych - bez zmian w porównaniu z marcem - sądzi, że ich sytuacja materialna poprawi się w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 14 proc. - że się pogorszy (o 3 punkty procentowe mniej).



Indeks Optymizmu Konsumentów jest konstruowany na podstawie pięciu pytań zadawanych w ogólnopolskim badaniu typu Omnibus, przeprowadzanym przez IQS and QUANT Group na 1000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-70 lat.



Indeks może przyjmować wartości od 0 do 200, gdzie 0 oznacza skrajny pesymizm, a 200 - pełne zadowolenie badanych. Wskaźnik o wartości 100 to równowaga ocen pozytywnych i negatywnych. Indeks Optymizmu Konsumentów jest tworzony od sierpnia 1999 roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

SmartConsulting S.K.A.

SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »