REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gry szkoleniowe metodą podnoszenia kwalifikacji w firmie

Konstancja Gierba
Konstancja Gierba
Departament Prawa Pracy - kancelaria RK LEGAL
praca, kobieta
praca, kobieta
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej pracodawcy w ramach szkolenia swoich pracowników decydują się na wykorzystanie formy gier. Jedną z popularniejszych, a jednocześnie najbardziej rozwijających praktyk jest gra negocjacyjna. Uczestniczenie w niej przydaje się przede wszystkim w przygotowaniu i doskonaleniu w zawodach prawniczych, biznesowych, a także w sprzedaży i marketingu.

Podnoszenie kwalifikacji negocjacyjnych może przynieść przedsiębiorcy same korzyści. Wypracowane umiejętności pomagają zarówno eksponować swoje potrzeby, jak i umiejętnie dążyć do osiągnięcia kompromisu przy spornych interesach. Prawidłowo wyszkolony pracownik wie, że najważniejszy w negocjacjach nie jest cel i uzyskanie jak najwięcej dla siebie, lecz również wrażenie które się po sobie pozostawia. W biznesie coraz częściej położony jest nacisk na długotrwałe relacje partnerskie, oparte zwykle na zaufaniu. Negocjując metodą win-lose (dążenie do uzyskania maksymalnej korzyści bez względu na sytuację drugiej strony) można spodziewać się takich konsekwencji jak utrata partnera w interesach, lub być może jego nielojalność wobec nas w przyszłości. Z tego powodu zazwyczaj popularnym nurtem szkoleniowym są negocjacje win-win (dążenie do mądrego i wyważonego kompromisu interesów). Podejście to nie tylko wzmacnia pozycję pracownika w negocjacjach zewnętrznych, lecz również wzbogaca jego umiejętności w życiu codziennym i kontaktach ze współpracownikami.

REKLAMA

Czy czas szkolenia trzeba odpracować

Jak napisać grę?

Na rynku coraz więcej firm szkoleniowych oferuje pisanie gier negocjacyjnych na konkursy, wyjazdy integracyjne czy konferencje. W mniej formalnych okolicznościach i dla mniejszej grupy pracowników można jednak stworzyć taką grę samemu, dopasowując ją do możliwości oraz specyfiki przedsiębiorstwa. Najważniejsze o czym należy pamiętać podczas pisania takiej gry to:

REKLAMA

- równowaga stron – scenariusz nie może zakładać oczywiście słabszej pozycji negocjacyjnej jednego z partnerów, gdyż straci wówczas zupełnie aspekt szkoleniowy, a ponadto pracownicy poczują się zniechęceni do uczestniczenia w takim zadaniu. Warto mieć świadomość istnienia zrównoważonej BATNY, czyli najlepszej alternatywy dla negocjowanego porozumienia. Dobra gra negocjacyjna nie zakłada korzyści z odstąpienia od negocjacji tylko dla jednej strony konfliktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- ciekawy, lecz niezbyt precyzyjny scenariusz – szczegółowe scenariusze nadają się na turnieje negocjacyjne, gdzie nie powinno być miejsca na domysły i dużą inwencję własną uczestników. W przypadku szkolenia warto zostawić pracownikom pole do poszukiwania własnych rozwiązań, wyznaczając im jedynie granice, w których powinny się poruszać negocjując konkretne interesy. Taka forma rozwija jednocześnie szybkość reagowania i kreatywność u osób szkolonych.

  - punkty i priorytety – jedną z metod pisania gry jest przyznawanie określonej ilości punktów za każde uzyskane rozwiązanie. To popularna i mało skomplikowana droga, lecz niosąca za sobą pewne niebezpieczeństwo skupiania się wyłącznie na punktach, a nie na relacjach w negocjacji. Ciekawą alternatywą jest wyznaczenie priorytetów z określoną wartością znaną pracownikowi, a wybór dotyczący przebiegu negocjacji zostanie pozostawiony wyłącznie stronom.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Doświadczenie pokazuje, że pracownicy chętnie angażują się w tego typu projekty, będące dużo bardziej efektywną formą prowadzenia szkolenia, niż tradycyjne wykłady czy prelekcje. Uczestnictwo w grze pomaga również nawiązywać relacje między pracownikami i jest dobrym elementem integrującym firmę.

Jak zabezpieczyć się przed ujawnieniem poufnych informacji z negocjacji?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA