| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Organizacja szkoleń > Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Odpowiedź na to pytanie, z pozoru wydaje się prosta – każdemu. Oczywiście zagłębiając się w oferty szkoleniowe, których na rynku pojawia się coraz więcej, niemal każdy przedsiębiorca jest w stanie znaleźć propozycję odpowiadającą potrzebom jego branży. Możemy szkolić pracowników w zakresie umiejętności tzw. twardych, opierających się na teoretycznej wiedzy koniecznej do wykonywania pewnych obowiązków zawodowych. Obok nich znajdujemy propozycje szkoleń zwanych „miękkimi”. Te z kolei pozwalają nabywać odpowiednie techniki sprzedaży, negocjacji, odpowiedniego podejścia do klienta.

Przyjrzyjmy się sektorowi pośrednictwa nieruchomości. Jest to branża opierająca się wyłącznie na usługach, a zatem głównym polem zainteresowania będzie na pewno pozyskiwanie umiejętności interpersonalnych ułatwiających nawiązywanie relacji z klientem, obustronną komunikację – odpowiada Kierownik Działu Sprzedaży w INDEPRO Sp. z o.o., Izabela Damięcka.

Obserwuję wzrost zainteresowania szkoleniami dla pośredników na rynku nieruchomości. I nie jest to tylko związane z potrzebą zebrania kompletu punktów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie stałego doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (Dz.U. Nr 80, poz. 475) ¬- komentuje Jacek Lisicki, specjalista ds. szkoleń i konsultacji biznesowych - Zainteresowanie doskonalenia swojego warsztatu pracy jest również związane z chęcią pośredników na rynku nieruchomości do efektywnego konkurowania o Klienta i potrzebą uodpornienia się na zawirowania koniunkturalne rynku nieruchomości.

Rynek pośrednictwa nieruchomości rozwija się w ostatnich latach bardzo intensywnie. Powstają coraz to nowe firmy, które ze sobą konkurują. Powszechne stają się również konsolidacje firm lokalnych, powstają silne sieci franczyzowe. Te ostatnie mając na uwadze konieczność przebicia się na rynku z nową marką, dążą do pozyskania w krótkim czasie jak największego potencjału rynkowego. W strategiach rozwojowych mocno stawiają na jakość obsługi klienta, aby jej standardy były na jak najwyższym poziomie. Wymagają od fraznczyzobiorców odpowiedniego szkolenia pracowników, zwłaszcza w zakresie umiejętności tzw. miękkich.

Porównaj: Jak wybrać dobre szkolenie

Inaczej przedstawia się sytuacja wśród biur nieruchomości o mniejszym zasięgu. Mimo że wśród tego typu firm rośnie świadomość potrzeb prowadzenia intensywnych działań marketingowych, kwestia właściwego przygotowania pracowników do obsługi klienta, często schodzi na dalszy plan, lub nie jest brana pod uwagę w ogóle. Przyczyną takiej sytuacji jest tendencja do wysokiej rotacji pracowników.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »