REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło najlepszych w swojej dziedzinie. O media relations dyskutowało ponad 250 uczestników Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015. Jakie wnioski wyciągnięto ze spotkania ekspertów i praktyków branży? – Wiele poruszonych kwestii stanowiło potwierdzenie dotychczasowej wiedzy. Pojawiło się jednak wiele nowych wątków, które prowokowały do dyskusji, zarówno na sali, jak i podczas rozmów kuluarowych. Branża jest otwarta na zmiany, ale do ich wprowadzenia niezbędna jest debata i stała edukacja mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami Wydarzenia byli Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Wśród głównych partnerów znaleźli się: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Miasto Rzeszów, Województwo Podkarpackie, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

REKLAMA

Głos przedstawicieli mediów

Spotkanie branży public relations tym razem stanowiło miejsce konfrontacji dwóch środowisk. Po dziennikarskiej stronie barykady stanęli redaktorzy znani ze szklanego ekranu. Grzegorz MIECUGOW opowiadał o istocie, metodach, ale także trudnościach w docieraniu do dzisiejszego odbiorcy. Przeplatając prelekcję licznymi przykładami z bogatego doświadczenia znalazł punkty styku obu, niekiedy konkurujących ze sobą, branż. – Wspólnym mianownikiem dla mediów, dla dziennikarzy, dla PR-u, ale także dla reklamy jest to, jak trafić ze swoim przekazem do odbiorcy – twierdził Grzegorz MIECUGOW. Rad z zakresu publicznych wystąpień udzielał natomiast Maciej ORŁOŚ. Dziennikarz wymieniał najczęściej popełniane błędy, podpierając się licznymi przykładami wpadek ludzi ze świata biznesu czy polityki. Nadmierna gestykulacja, brak przygotowania czy zła dykcja mogą stanowić problem zarówno dla występującego, jak i odbiorców.

Grzechy główne PR-owców

Kongres stanowił także lekcję pokory dla środowiska public relations. Nie obyło się bowiem bez wylistowania punktów iskrzenia, które mogą być powodem sporu na linii PR-owiec i dziennikarz. O dawkę samokrytyki branży zadbali Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions oraz Paweł TROCHIUMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion. Pół żartem, pół serio opowiedzieli o błędach popełnianych przez PR-owców. Przekazywanie treści wyłącznie reklamowej, wysyłanie wiadomości na oślep do mediów z innego kręgu zainteresowań, zbyt częste informowanie o sprawach błahych i banalnych czy zadręczanie dziennikarzy pytaniami o możliwość publikacji to tylko niektóre ze stawianych zarzutów. Kwestię relacji i komunikowania polskich PR-owców przeanalizowała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute. Prelegentka wróciła do zadań postawionych przed branżą w roku 2014. Jeśli mówimy o budowaniu relacji, to nie uciekniemy od spraw fundamentalnych, które są najtrudniejsze, bo wymagają czasu i zaangażowania. Mówimy o przestrzeganiu pewnych zasad, wartościach, odpowiedzialności, wyobraźni czy zrozumieniu. Zadajcie sobie pytanie, czy traktujecie dziennikarzy jak swoich VIP-ów. Bo jak się ta sztuka uda, to okaże się, że każdy jest wasz – przekonywała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień pod znakiem badań

Drugiego dnia konferencji prelegenci skupili się w znacznej mierze na przedstawieniu wyników badań. Łukasz MAJEWSKI, PR&Marketing Manager VML Poland oraz Magdalena GROCHALA (Comarch SA) próbowali rozkochać w sobie media szukając uniwersalnego sposobu na zyskanie zainteresowania dziennikarza. Autorzy badania skupili się na odpowiedzi na takie pytania jak: skąd dziennikarze czerpią informacje, jakie kanały social media wykorzystują w pracy PR-owcy i w jakim stopniu jest to źródło dziennikarskich poszukiwań? Anna GABORY, Menedżer ds. badań, IPC Wrocław przedstawiła natomiast wyniki badań prowadzonych przez IPC Wrocław, Exacto Sp. z o.o. oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W raporcie dokonano oceny działań media relations prowadzonych przez przedsiębiorstwa i samorządy lokalne.

Kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations została zaplanowana na 21-22 kwietnia 2016 roku, a tematyka wydarzenia będzie oscylowała wokół kryzysów medialnych. Szczegółowe informacje wkrótce pojawią się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt dla mediów

dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu

e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA