| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Życzenia świąteczne - korespondencja między firmami

Życzenia świąteczne - korespondencja między firmami

Czas przed świętami to okres wysyłania życzeń. W kontaktach między firmami przeważają tradycyjne kartki, wysyłane pocztą lub dostarczane kurierem. Uważane są za formę bardziej kulturalną, podkreślającą szacunek do adresata.

Na życzenia w formie e-maila lub sms-a pozwalają sobie osoby bliskie lub nieźle się znające, które na ogół dodatkowo składają je sobie osobiście. Zwyczaj wysyłania e-maili zagościł też w wielu firmach, ale przede wszystkim w poczcie wewnętrznej. Są już jednak firmy, które łączą życzenia wysyłane elektronicznie z tradycyjnymi kartkami.

W wielu firmach z formy mailowej często korzystają pracownicy, którzy nie mogą uczestniczyć w przedświątecznych firmowych spotkaniach. Rozsyłają oni ułożone przez siebie życzenia do wszystkich lub wybranych kolegów. Tę formę stosują też niektórzy szefowie jako dodatek do życzeń składanych osobiście.

Jedną z form wykorzystania internetu do składania życzeń w pierwszym rzędzie klientom i współpracownikom jest zamieszczanie takich tekstów na stronach www firmy. To coraz częstsza i popularna, ale także - co szczególnie ważne dla mniejszych firm - najtańsza forma dotarcia do wielu osób.

Na stronach internetowych firm można spotkać prawdziwe bogactwo sformułowań:

• Najserdeczniejsze życzenia zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt składa firma XXX

• Wszystkim klientom i przyjaciołom firma komputerowa YYY składa życzenia szczęśliwych świąt oraz energii i zapału do nowych, przyszłych działań

• Wszystkim naszym klientom, partnerom i współpracownikom życzymy zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w nadchodzącym nowym roku.

• Z okazji wkroczenia w nowy rok, firma AAA składa Państwu najserdeczniejsze życzenia pomyślności i spełnienia najskrytszych marzeń

• Firma BBB składa klientom, partnerom i przyjaciołom najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia, radości

Tradycyjnie jest serdeczniej

Prawdopodobnie poczta elektroniczna wejdzie na stałe do kontaktów między firmami, także w dziedzinie składania życzeń. Na razie jednak wciąż bardzo dobrze się mają tradycyjne, papierowe kartki, których wybór z roku na rok jest większy i pozwala zaspokoić nawet najbardziej wybredny gust. Coraz więcej jest kartek z wydrukowanymi wewnątrz gotowymi życzeniami, pozostaje tylko kwestia wyboru spośród dostępnych tekstów, tych najbardziej pasujących do sytuacji oraz klienta. Wielu producentów oferuje karnety świąteczne z wklejką w kopertach.

Firmom zależy na tym, aby dostrzeżono je wśród życzeń otrzymanych od innych. Dlatego wybierający kartki starają się, aby były oryginalne i dopasowane do osoby czy grupy osób, do których są skierowane. Patrząc na otrzymywaną korespondencję, widać, że firmy zadają sobie coraz więcej trudu, chcąc, żeby życzenia sprawiały przyjemność i były odebrane jako prawdziwe, a nie wyłącznie kurtuazyjne.

Jest to możliwe, jeśli zna się odbiorców. Pomocne są w takich przypadkach prywatne kontakty z szefem firmy albo działania PR, promocji czy marketingu, które coś wiedzą o planach przedsiębiorstwa i mogą je umieścić w życzeniach. Oczywiście bez zdradzania poufnych informacji.

Kilkadziesiąt lub kilkaset

Firmy wysyłają kilkadziesiąt, kilkaset, ale bywa, że i ponad tysiąc kartek. Wszystko zależy od wielkości instytucji, a także od tego, z iloma klientami się współpracuje. Pod życzeniami osobiście podpisuje się szef firmy lub cały zarząd. Adresy drukowane są z listy mailingowej. Za rozesłanie kart odpowiada sekretarka, do której obowiązków należy też obsługa poczty.

Jolanta Zientek-Varga

 

reklama

Autor:

Źródło:

Sekretariat
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »