REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inspektorzy skarbowi kontrolują wydawanie paragonów

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W środę w całym kraju ruszyła letnia akcja "Weź paragon". Do końca wakacji inspektorzy będą sprawdzać czy sklepikarze i restauratorzy prawidłowo ewidencjonują sprzedaż.

 

REKLAMA

Biorąc lub wydając dowód zakupu w każdej sytuacji, niezależnie od wysokości transakcji i miejsca, w którym się ją zawarło, dbamy o własne interesy, interes Skarbu Państwa i uczciwą konkurencję na rynku - przekonują inspektorzy Urzędu Kontroli Skarbowej w Katowicach.

 

"Biorąc paragon dbamy o własne interesy - mamy możliwość zareklamowania towaru lub usługi. Preferujemy uczciwych przedsiębiorców, likwidujemy szarą strefę. Zyskujemy również pewność, że zapłacony przez nas podatek zostanie odprowadzony do budżetu państwa" - wyliczał na środowej konferencji prasowej dyrektor katowickiego UKS, Jacek Przypaśniak.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tegoroczne działania promocyjne i edukacyjne prowadzone są przy udziale i wsparciu pracowników Izb Skarbowych, urzędów skarbowych, UOKiK-u, powiatowych rzeczników konsumentów a także Inspekcji Handlowej. 

 

"Paragon to podstawowy dowód dokonanych zakupów, który może okazać się niezbędny przy składaniu ewentualnych reklamacji. Paragon powinien być czytelny i zawierać wszystkie informacje określone przepisami prawa m.in. nazwę przedsiębiorcy, datę sprzedaży, nazwę towaru i jego cenę" - przypomina rzeczniczka śląskiej inspekcji handlowej, Katarzyna Kielar.

 

Organizatorzy akcji zaznaczają, że paragon nie tylko daje możliwość złożenia reklamacji, ale też sprzyja uczciwej konkurencji. Biorąc dowód zakupu dbamy, aby inni także płacili podatki, zwiększamy środki na cele publiczne. Przy każdej transakcji sprzedający winien wręczyć paragon bez podejmowania przez klienta dodatkowych starań. Nie zawsze jednak jest to dla sprzedawcy oczywiste, dlatego klienci powinni sami żądać wydania paragonów.

 

Katowicki UKS zapowiada, że podczas wakacji szczególnie wzmożone kontrole prowadzone będą w punktach handlowych, usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych.

 

Kontrolerzy sprawdzać będą przede :

- wydawanie paragonów,

- posiadanie kasy fiskalnej,

- dopełnienie obowiązku zarejestrowania działalności gospodarczej.

 

W ubiegłym roku w ramach akcji "Weź paragon" kontrolerzy w woj. śląskim wystawili 1065 mandatów na kwotę 212 tys. zł, a w całym kraju było to ok. 13 tys. mandatów na ponad 3 mln zł.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA