| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Jak wynika z badań ABR Opinia przeprowadzonych na zlecenie Infor.pl na reprezentatywnej grupie 550 polskich firm, co trzecia mała i średnia firma planuje w tym roku zakup lub leasing samochodu.

Średnie firmy zdecydują się w 70% na auto osobowe, w 26% na dostawczy, a 17% na samochód ciężarowy).

W przypadku małych firm prawie połowa (49%) preferuje zakup auta dostawczego, nieco mniej (42%) osobowego i co czwarta samochodu ciężarowego.

Co czwarta mała i średnia firma zmieniła plany zakupowe dotyczące samochodów firmowych w związku z informacjami o spowolnieniu gospodarczym. W tej grupie  5% firm zrezygnowało z zakupu całkowicie, 4% zredukowało ilość, a niemal co szósta firma (16%) odłożyła zakup lub leasing na później.

Aż 41% średnich i 46% małych firm, ankietowanych przez ABR Opinia, nie miało na ten rok planów związanych kupnem bądź leasingiem samochodu.

Badanie przeprowadzone było w dniach 14-26 stycznia 2009 roku.

 
Komentarze


Bartosz Banaszak, Fleet Sales Manager SKODA AUTO POLSKA S.A.:


Sytuacja rynkowa jest obecnie trudno przewidywalna. Szacujemy, że w 2009 roku będzie ona równie dynamiczna jak rok temu. Na decyzje zakupowe będzie wpływała kondycja poszczególnych przedsiębiorstw. Niektóre firmy muszą odnowić swój park samochodowy - inaczej wzrosną koszty jego utrzymania. Będą rosły na znaczeniu produkty dla flot pomagające w optymalizacji kosztów - takich jak oferowany przez nas Serwisowy Program Flotowy.


Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager


W 2008 roku nasz rynek obronił się przed światowym kryzysem, wszyscy są jednak zgodni, że również nasz kraj nie uniknie jego skutków. Ekonomiści różnią się natomiast określając skalę spowolnienia rozwoju gospodarczego, a dostępne prognozy różnych ekspertów zapowiadają spadek sprzedaży nowych aut w zakresie od 10 do nawet 25 procent. Bardzo dobre wyniki sprzedaży w ostatnich 3 miesiącach nie potwierdzają jednak takiego scenariusza. W styczniu tego roku sprzedaliśmy ponad 20% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego.

Branża motoryzacyjna nie jest oczywiście jedyną, nad którą wisi widmo niepewności tego co wydarzy się w bieżącym roku. Zrozumiałe są zatem decyzje firm, które wstrzymują się z zakupem nowych samochodów. Miejmy nadzieję, że odpowiednio wcześnie zareaguje Polski rząd, wprowadzając właściwe regulacje prawne, które zapobiegną spadkom sprzedaży nowych samochodów.

reklama

Autor:

Źródło:

Mojafirma.infor.pl

Zdjęcia


Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Simpkins & Co Solicitors

Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »