| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Temat Dnia > Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Jak wynika z badań ABR Opinia przeprowadzonych na zlecenie Infor.pl na reprezentatywnej grupie 550 polskich firm, co trzecia mała i średnia firma planuje w tym roku zakup lub leasing samochodu.

Średnie firmy zdecydują się w 70% na auto osobowe, w 26% na dostawczy, a 17% na samochód ciężarowy).

W przypadku małych firm prawie połowa (49%) preferuje zakup auta dostawczego, nieco mniej (42%) osobowego i co czwarta samochodu ciężarowego.

Co czwarta mała i średnia firma zmieniła plany zakupowe dotyczące samochodów firmowych w związku z informacjami o spowolnieniu gospodarczym. W tej grupie  5% firm zrezygnowało z zakupu całkowicie, 4% zredukowało ilość, a niemal co szósta firma (16%) odłożyła zakup lub leasing na później.

Aż 41% średnich i 46% małych firm, ankietowanych przez ABR Opinia, nie miało na ten rok planów związanych kupnem bądź leasingiem samochodu.

Badanie przeprowadzone było w dniach 14-26 stycznia 2009 roku.

 
Komentarze


Bartosz Banaszak, Fleet Sales Manager SKODA AUTO POLSKA S.A.:


Sytuacja rynkowa jest obecnie trudno przewidywalna. Szacujemy, że w 2009 roku będzie ona równie dynamiczna jak rok temu. Na decyzje zakupowe będzie wpływała kondycja poszczególnych przedsiębiorstw. Niektóre firmy muszą odnowić swój park samochodowy - inaczej wzrosną koszty jego utrzymania. Będą rosły na znaczeniu produkty dla flot pomagające w optymalizacji kosztów - takich jak oferowany przez nas Serwisowy Program Flotowy.


Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager


W 2008 roku nasz rynek obronił się przed światowym kryzysem, wszyscy są jednak zgodni, że również nasz kraj nie uniknie jego skutków. Ekonomiści różnią się natomiast określając skalę spowolnienia rozwoju gospodarczego, a dostępne prognozy różnych ekspertów zapowiadają spadek sprzedaży nowych aut w zakresie od 10 do nawet 25 procent. Bardzo dobre wyniki sprzedaży w ostatnich 3 miesiącach nie potwierdzają jednak takiego scenariusza. W styczniu tego roku sprzedaliśmy ponad 20% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego.

Branża motoryzacyjna nie jest oczywiście jedyną, nad którą wisi widmo niepewności tego co wydarzy się w bieżącym roku. Zrozumiałe są zatem decyzje firm, które wstrzymują się z zakupem nowych samochodów. Miejmy nadzieję, że odpowiednio wcześnie zareaguje Polski rząd, wprowadzając właściwe regulacje prawne, które zapobiegną spadkom sprzedaży nowych samochodów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Ostrowska

ekspert Instytutu Rozwoju Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »