| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Praca i ubezpieczenia > Wolontariat pracowniczy wyzwalacz kapitału społecznego firmy

Wolontariat pracowniczy wyzwalacz kapitału społecznego firmy

Wdrażanie wolontariatu pracowniczego umożliwia odniesienie obopólnych korzyści zarówno firmom i ich pracownikom, jak i społecznościom i organizacjom.


Wolontariat pracowniczy to integralny element Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Polega na angażowaniu się pracowników firm w działalność wolontarystyczną na rzecz organizacji społecznych. Pracownicy wolontariusze świadczą różnego rodzaju prace na rzecz potrzebujących, wykorzystując przy tym swoje umiejętności i zdolności, a jednocześnie rozwijając swoje talenty w innych dziedzinach. Firma wspiera pracownika w tych działaniach - w zależności od swej kultury organizacyjnej: deleguje pracownika do pracy jako wolontariusza w czasie pracy, przekazuje pomoc rzeczową, wsparcie logistyczne czy też finansowe. Dzięki temu wiele otwartych na współpracę organizacji i instytucji może liczyć na dodatkowe wsparcie w realizacji poszczególnych zadań i projektów, w budowaniu ich pozytywnego wizerunku w środowisku oraz na wzmocnienie swoich beneficjentów w rozwoju swojego potencjału, zdolności i zainteresowań oraz w sytuacjach kryzysowych.

 


„Wolontariat pracowników jako część strategii społecznej odpowiedzialności biznesu na pewno może przyczynić się do budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Tego typu działania pozwalają też budować pozytywny wizerunek firmy wśród pracowników”. - Marek Hancke, dyrektor Pionu Komunikacji Korporacyjnej Telekomunikacji Polskiej


Wolontariusze coraz częściej angażują się w działania społeczne pod parasolem swojej firmy, która uczy im pomagać, wspiera w byciu wolontariuszem. Wolontariat jest dla nich szansą na spełnienie zarówno własnych pragnień, jak i cudzych marzeń i potrzeb. To wymiana oparta na zaufaniu i partnerstwie, swoista szkoła życia, w której każdy ma czas na to, by dostrzec drugiego człowieka, a przez integrację z innymi, konstruktywną zabawę i edukację może zmieniać na lepsze siebie i swoje najbliższe otoczenie. Chcą nie tylko czuć się potrzebni, lecz także mieć świadomość, że to co robią, ma głębszy sens. Przez wolontariat na rzecz innych ludzi podnoszą swoje kwalifikacje, zdobywają umiejętności społeczne i interpersonalne, przełamują negatywne stereotypy o ludziach dotkniętych chorobami. Doświadczenie to zmienia perspektywę, z jakiej dotychczas spoglądali na firmę i jej otoczenie, wzmacnia ich więzi emocjonalne z firmą, ze współpracownikami, z innymi ludźmi.


„Nie ma takiej pracy, która w końcu by nie nużyła. Czynności się powtarzają, wszystko jedno, czy jest się dyrektorem czy pracownikiem. Wkrada się rutyna. Wolontariat to zmienia. Daje radość, a ona chęć do pracy”. - Zofia Nowaczyk, wolontariuszka z Citi Handlowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »