| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Podatki > Czy występując z kolejnym wnioskiem o wydanie banderol, należy dołączyć nowe zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach

Czy występując z kolejnym wnioskiem o wydanie banderol, należy dołączyć nowe zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach

Spółka jest producentem wyrobów akcyzowych - wina. Występując pierwszy raz z wnioskiem o wydanie znaków akcyzy - banderol, załączyliśmy zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach odprowadzanych do budżetu państwa - VAT i dochodowym. Czy teraz, występując z kolejnym wnioskiem, znowu musimy przedkładać zaświadczenie i czy tak będzie za każdym razem?

 


RADA


Jeżeli podatnik występuje z kolejnym wnioskiem o wydanie banderol w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku, nie załącza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach VAT, dochodowym i akcyzie. Musi jednak złożyć oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Jeśli jednak upłynęły 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku z zaświadczeniem, wówczas trzeba złożyć aktualne zaświadczenie.


UZASADNIENIE


Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie banderol, załącza odpowiednio:

1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;

2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;

4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrzwspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;

5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;

6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;

7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;

8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.


Dokumenty wymienione w pkt 2-8 są okazywane jednorazowo w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Natomiast zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach VAT, dochodowym i akcyzie powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.


W takim przypadku jak u Czytelnika, gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku, nie jest wymagane składanie kolejnego aktualnego zaświadczenia. Ważność zachowuje poprzednie. Ustawodawca mówi jednak o pewnym warunku. Mianowicie warunkiem tym jest, że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Witkowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »