| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Z praktyki HR > HR w firmie

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Kontrola „z góry”

Aby usprawnić działania HR, sugeruje się również analizy funkcji działu. W zakres analizy wchodzi : ocena pracowników, świadczenia pracownicze, szkolenia, rekrutacja i inne. Przy tym konieczne jest uwzględnienie różnych punktów widzenia, zarówno samych pracowników kadr, jak i innych działów, oraz planu firmy. Dzięki temu uzyskujemy obraz powiązania z biznesowymi celami firmy oraz informacje o efektywności pracy HR. Kadry powinny skupiać się przede wszystkim na szkoleniach, na podnoszeniu zarówno swoich kwalifikacji, jak i innych działów. W tym celu przydatne jest badanie potrzeb szkoleniowych. Takie badanie powinno poprzedzać rozpoczęcie każdego cyklu szkoleń. Dzięki nim HR zyska okazję, by zweryfikować dotychczasowy plan działania i lepiej poznać resztę pracowników.

Zobacz serwis: Budowanie zespołu

Co można zyskać?

Jakie cele powinny stawiać sobie zmodernizowane działy HR? Przede wszystkim powinny kłaść nacisk na strategiczne działanie, czyli planowanie czynności ze świadomością ich wpływu na organizację. Dzięki temu dobrze przeszkolony dział HR może być podporą całego zespołu. Ponadto, jeśli kadry znają pozostałe osoby w firmie, jeśli będą się im przyglądać i uczestniczyć od czasu do czasu w spotkaniach, nie będą miały problemu z oceną pracy poszczególnych członków załogi.

Taki pracownik HR,  zorientowany w bieżących zadaniach firmy, znający konkurencję i posiadający najszerszą w organizacji wiedzę o zespole, powinien być najlepszym partnerem w rozmowach biznesowych. Może stać się niezastąpionym konsultantem w planowaniu ścieżek dalszego rozwoju firmy, bo zna potencjał załogi. Zna rynek, wie, jakie są na nim najsilniejsze potrzeby szkoleniowe i może ocenić tendencje zmian w przyszłości. Dzięki temu może być partnerem w rozmowach o potencjalnych działaniach konkurencji. Na co dzień HR powinien być niezbędnym ogniwem, działem, który nie tylko jako pierwszy reaguje na niepokojące sygnały, ale w głównej mierze wpływa na efektywność pracy i wspiera osiąganie celów w firmie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »