| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Case study > Wdrożenie outsourcingu kadrowo-płacowego – opis przypadku w firmie logistycznej

Wdrożenie outsourcingu kadrowo-płacowego – opis przypadku w firmie logistycznej

Wdrożenie w firmie outsourcingu funkcji kadrowo-płacowych przynosi wiele korzyści. Pozwala między innymi zmniejszyć ryzyko, zoptymalizować i kontrolować koszty oraz wprowadzić elastyczne rozwiązania. Na outsourcing decydują się zarówno organizacje niewielkie, średnie jak i bardzo duże.

Pierwsza lista płac miała status listy testowej i została wygenerowana przez firmę zewnętrzną w styczniu 2007 roku. Stanowiła ona odzwierciedlenie listy płac wypłaconej przez Klienta na dzień 10 stycznia tego roku. Na obu listach pojawiły się pewne rozbieżności, ale szybko przyczyny ich powstania zostały ustalone, uzgodniono ostateczne stanowisko co do sposobu kalkulacji niektórych elementów systemu płacowego Klienta i firma zewnętrzna przystąpiła do sporządzenia kolejnej, tym razem już „rzeczywistej” listy płac za kolejny miesiąc.

Zobacz: Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Wypożyczone kadry

Równolegle trwały prace związane z wdrożeniem administracji kadrowej. Jego głównym celem była maksymalna redukcja funkcji administracyjnych oraz uporządkowanie. Klientowi zależało przede wszystkim na przekazaniu administracji teczek osobowych oraz zmniejszeniu zatrudnienia w dziale HR.

Prace polegały głównie na weryfikacji kompletności oraz poprawności danych personalnych i dokumentów, zgromadzonych zarówno w teczkach akt osobowych, jak i przeniesionych do systemu kadrowo-płacowego dostawcy. Klient na bieżąco, cyklicznie otrzymywał raporty ze stanu zaawansowania prac oraz protokoły dokumentów pracowniczych, które należało uzupełnić. Operacja trwała 3 miesiące, przy czym outsourcer realizował na bieżąco swoje obowiązki sprawozdawcze wynikające z umowy.

Po zakończeniu tej fazy wdrożenia proces kadrowy w firmie stał się bezpieczniejszy i bardziej płynny – wszystko odbywa się na podstawie procedur i w z góry określonych terminach. Pozwala to na sprawne zarządzanie dokumentacją pracowniczą, co w warunkach relatywnie wysokiej fluktuacji oraz prowadzenia działalności w lokalizacjach rozmieszczonych na terenie całego kraju, jest znacznym ograniczeniem ryzyk związanych ze skomplikowanym obiegiem dokumentacji.

Zobacz serwis: Case study

Ostatnim etapem wdrożenia była konfiguracja raportów wymaganych przez Klienta oraz opracowanie inteface’u służącego do bezpośredniego importu danych ze zbiorówek list płac do systemu finansowo-księgowego Klienta. Ze względu na mocno analityczny charakter planu kont Klienta szczególnie to ostatnie zadanie wymagało od obu stron dużego zaangażowania oraz ścisłej współpracy i wielu testów wdrażanego rozwiązania. Jednakże i ten etap zakończył się sukcesem, a księgowanie wynagrodzeń odbywa się dziś automatycznie i zgodnie z terminarzem korporacyjnym.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.
Bardzo ważnym elementem procesu wdrożenia było ustalenie z klientem oczekiwań związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Pikus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »