REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Osobista misja przywódcy

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Osobista misja przywódcy
Osobista misja przywódcy

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

Zatrzymajmy się na kwestiach związanych z osobistą misją przywódcy, bez której trudno jest mówić o realnym przywództwie. Jeśli nie wiemy, co i dlaczego chcemy osiągnąć w życiu prywatnym i zawodowym, to jak mamy w sposób odpowiedzialny przewodzić innymi?

REKLAMA

Z mojego doświadczenia w pracy doradczej/konsultacyjnej z osobami pretendującymi do miana przywódców wynika, że niewiele z tych osób zadaje sobie pytanie o osobistą misję i wartości, jakimi się kierują, co jest często powodem niepowodzeń i frustracji – mówi Marek Jurkiewicz, Dyrektor InfoPraca.pl. Czasami osoby pracujące w korporacjach próbują szukać odpowiedzi na to pytanie sugerując się misją i wartościami firmy, ale to jednak nie to samo. Osoby te wpadają w wir codziennego działania i osiągania kolejnych celów, ale nie mają czasu na zatrzymanie i refleksję nad tym, co robią i w jaki sposób oddziałują na otoczenie – widzą cel, ale nie zawsze myślą o drodze, która do niego prowadzi. Nie uświadamiają sobie, że prawdziwy przywódca to nie tylko lider, ale także, a może przede wszystkim osoba odpowiedzialna, godna zaufania, partner do wymiany poglądów. Trudno mówić o przywódcy, za którym nie podążają ludzie, ogniwa zespołu lub społeczności na czele których stoi. A to właśnie z nimi powinien być złączony.  Inaczej osiąga się cele, jeśli są dziełem wspólnym. Często tylko wtedy są w ogóle możliwe do osiągnięcia.

Jedna z definicji misji mówi o posłannictwie i ważnym odpowiedzialnym zadaniu do wykonania (Słownik języka polskiego, PWN). Pretendując do miana przywódcy lub funkcjonując już w tym obszarze warto mieć lub sprecyzować sobie swoją misję osobistą i wartości, które będą stanowiły „kręgosłup” dla naszych działań i podejmowanych decyzji. Drugim elementem, który występuje w przytoczonej definicji jest odpowiedzialność. Odpowiedzialność za nas samych, nasze rodziny, zespoły, rozwój i funkcjonowanie, ale też odpowiedzialność za nasze działania, wpływ na społeczności, w których funkcjonujemy i dalej patrząc – na świat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Misja, wartości i odpowiedzialność, to terminy bez których nie ma prawdziwego przywództwa. Uwiarygadniają je. Towarzyszyć im powinny wytrwałość, entuzjazm, konsekwencja, docenianie sukcesu, ale także umiejętność pokonywania przeszkód i koncentracji na rozwiązaniach. Rzeczy te wydają się być oczywiste, ale czemu mamy obecnie tak mało autorytetów i prawdziwych przywódców?

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA