| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Przedsiębiorca a sprzedaż konsumencka

Przedsiębiorca a sprzedaż konsumencka

Umowa sprzedaży konsumenckiej jest najczęściej zawieraną umową w obrocie powszechnym. Jej stronami są przedsiębiorca i konsument.

Umowa ta dochodzi do skutku poprzez porozumienie stron i może przybrać szczególne formy podlegające regulacjom prawnym. Należą do nich sprzedaż ratalna, wysyłkowa, na zamówienie, na próbę oraz według wzoru.

Sprzedaż ratalna charakteryzuje się tym, iż zakupiony przez konsumenta towar jest mu wydawany zanim ten za niego zapłaci. Płatność następuje w rozłożonych w czasie oprocentowanych (lub nie) ratach.

Sprzedaż wysyłkowa cechuje się szczególnym trybem zawarcia albo w drodze korespondencyjnej, albo przez internet, w oparciu o dostarczony konsumentowi katalog. Towar oznaczany jest za pośrednictwem opisów słownych, zdjęć, rysunków.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Sprzedaż na zamówienie polega na zobowiązaniu się przedsiębiorcy do przygotowania określonej ilości towaru oznaczonej jakości na indywidualne zamówienie klienta złożone za pośrednictwem środków przekazu lub osobiście. Konsument ma obowiązek zapłacić dopiero po odbiorze towaru.

Sprzedaż według wzoru to taka sprzedaż, w przypadku której konsument ma dostęp jedynie do wzoru towaru. Zawarcie umowy dotyczy przedmiotu o cechach i właściwościach analogicznych do wzoru niebędącego przedmiotem umowy.

Sprzedaż na próbę pozwala klientowi na zapoznanie się z cechami towaru po jego zakupieniu. W przypadku braku spełnienia oczekiwań konsumenta może on go zwrócić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Challenger

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »