| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Zasady elektronicznej korespondencji biznesowej

Zasady elektronicznej korespondencji biznesowej

Komunikacja w stosunkach handlowych odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu wizerunku firmy.

Istnieją zwyczajowo przyjęte normy regulujące treść elektronicznej korespondencji biznesowej.

Pierwszą zasadą jest nadawanie tematu wysyłanym wiadomościom. Istotne jest przy tym stosowanie znaków interpunkcyjnych w odniesieniu do wybranych rodzajów zdań. W przypadku pytań należy je kończyć znakiem „?”, ale w sytuacji użycia twierdzeń powinno się opuścić kropkę na końcu.

Druga reguła mówi, iż nie jest dopuszczalne pisanie wiadomości w polu przeznaczonym na temat wiadomości. Treść wiadomości musi znajdować się w miejscu dla niej zarezerwowanym.

Po trzecie ważne jest, aby sygnatura składała się z nie więcej jak 80 znaków zgrupowanych w 4 liniach. Zasada ta określana jest mianem reguły 80/4. Dzięki niej podpis jest czytelny i przejrzysty dla odbiorcy, co odnosi również skutek w postaci większego prawdopodobieństwa zapamiętania danych nadawcy przez czytającego wiadomość.

Dołączanie załączników do wiadomości musi odbywać się z uwzględnieniem prawidłowej nazwy dodawanego do komunikatu pliku, a także zachowaniu jego prawidłowego formatu i wielkości. Przy ocenie tych kryteriów należy odnieść się do możliwości technicznych odbiorcy, dla potrzeb którego wiadomość jest sporządzana, a nie nadawcy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »