| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Czy wiesz jak wygląda umowa forfaitingu?

Czy wiesz jak wygląda umowa forfaitingu?

Umowa forfaitingu jest jedną z umów nienazwanych. Nie jest regulowana przez przepisy szczególne kodeksu cywilnego.

Umowa forfaitingu przejawia się w specyficznej operacji rozliczeniowej. Realizuje się przez zakup należności terminowych występujących jako weksle z jednoczesnym wyłączeniem prawa regresu w stosunku do odstępującego.

Umowa ta polega na umożliwieniu zbywcy wierzytelności uzyskanie odpowiedniego kapitału w szybkim tempie w drodze zobowiązania się jednej strony do dostarczenia wierzytelności, podczas gdy druga strona zobowiązuje się zapłacić cenę uzgodnioną z góry.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Wyróżnia się następujące rodzaje forfaitingu : forfaiting właściwy – cechujący się zwolnieniem zbywcy wierzytelności od odpowiedzialności, forfaiting niewłaściwy - cechujący się brakiem obciążenia odpowiedzialnością instytucji, która zajmuje się forfaitingiem oraz częściowy forfaiting – odnosi się jedynie do wierzytelności eksportowych.

Wyróżnia się także : forfaiting szeroki – w jego przypadku instytucja, która zajmuje się forfaitingiem podejmuje się wypełnienia świadczeń dodatkowych, forfaiting bezpośredni – w jego przypadku występuje tylko jedna instytucja, która zajmuje się forfaitingiem, forfaiting niebezpośredni – cechuje się występowaniem więcej niż jednej instytucji zajmujących się forfaitingiem, forfaiting jawny – polegający na zawiadomieniu dłużnika o zawarciu umowy forfaitingu, forfaiting ukryty – polegający na braku powiadomienia dłużnika o zawarciu umowy forfaitingu.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Czy wiesz jak wygląda umowa forfaitingu?
Czy wiesz jak wygląda umowa forfaitingu?

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »