REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”
Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

REKLAMA

REKLAMA

– Start-up to nie jest zabawa na rachunek inwestora. O sukcesie zawsze świadczy umiejętność wdrożenia wizji w życie – usłyszeli przyszli biznesmeni podczas konferencji „Start-up z przyszłością” zorganizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów.

„Start-up z przyszłością” to wydarzenie zorganizowane przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów w ramach IV edycji konferencji „Audyt dla bezpieczeństwa i rozwoju biznesu”. Konferencja w całości została poświęcona tematom ważnym dla rozwoju projektów start-upowych. W warszawskim Centrum Nauki Kopernik 250 uczestników wzięło udział w 3 panelach w pełni poświęconych finansowaniu, rozwojowi i pułapkom jakie czyhają na osoby chcące rozwijać swój własny biznes. Dwudziestu prelegentów dzieliło się swoimi doświadczeniami i radziło start-upowcom, jak stworzyć dochodowy biznes.

REKLAMA

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Innowacja to ludzie

Józef Król, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów otwierając konferencję zaznaczył, że dziś - nowatorskie i pomysłowe przedsięwzięcia to klucz do innowacyjnej gospodarki. Ale żeby miały szansę powodzenia, wymagają wsparcia i doświadczenia ludzi biznesu i polityki. Z kolei wicepremier Janusz Piechociński, w trakcie wykładu inauguracyjnego, mówił o potencjale, jaki tkwi w polskiej gospodarce i Polakach. Minister Gospodarki podkreślił, że przed 1,5 mln polskich przedsiębiorców stoi wielka szansa rozwojowa – trzeba jednak pamiętać, że w czasach globalnej gospodarki i ciągłej niepewności trzeba budować konkurencję na zdolności do współpracy, a nie rywalizacji – powiedział premier Piechociński.

Sukces polega na planowaniu i wdrażaniu

REKLAMA

Od wizjonerskich słów kolejni prelegenci przeszli do biznesowych konkretów. Tomasz Czapliński prezes zarządu SpeedUp Group, funduszu specjalizującego się w inwestycjach na wczesnym etapie działania przedsiębiorstw, mocno otworzył blok o finansowaniu nowych biznesów mówiąc – Dziś mamy do czynienia z kolejną bańką start-upową, wyceny wielu z nich całkowicie oderwały się od rzeczywistości. Jak tłumaczył Czapliński wielu start-upowców rozpoczyna swój biznes bez pomysłu, jak na nim zarobić. Dlatego poradził słuchaczom – Róbmy biznes, a nie start-up – tłumaczył Czapliński. Prezes SpeedUp podkreślał, jak ważne jest realistyczne policzenie kosztów i możliwych przychodów.

Ewa Jakubczyk-Cały z KIBR pokazując, jak przejść od wizji do biznesplanu mówiła o kluczowym znaczeniu planowania i budowania strategii wdrożenia pomysłu biznesowego. - Pomysł nieskonkretyzowany w postaci strategii, zostaje tylko pomysłem – tłumaczyła rozkładając tajniki biznesplanu na czynniki pierwsze. W panelu podsumowującym tę część konferencji Jakub Domeracki, prezes funduszu Idea Box przypomniał, że start-upowiec chcący sięgnąć po pieniądze inwestorów nie może odrywać się od rzeczywistości – W relacji z inwestorem pokazujcie spójny projekt, opowiedzcie o swoim doświadczaniu, wskażcie bariery wejścia, sprzedajcie swój pomysł w sposób zrozumiały – radził przyszłym biznesmenom Domeracki.    

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy rok start-upu i rozwój firmy   

REKLAMA

Uczestnicy wskazywali na bardzo praktyczny wymiar konferencji i możliwość bezpośredniego kontaktu z praktykami biznesu i ludźmi, którzy go finansują - Liczyć, planować, twardo stąpać po ziemi, byłem mocno zaskoczony, jak wiele praktycznych problemów wiąże się z robieniem start-upów – powiedział jeden z uczestników. – Dzięki konferencji lepiej poznałem oczekiwania inwestorów wykładających pieniądze na nowe biznesy – zaznaczał inny z uczestników.     

Drugi panel poświęcony był pierwszemu rokowi działania start-upu na rynku i wyzwaniom, jakie mu towarzyszą. Przemysław Wesołowski, prezes zarządu SW Research żartował – Z pierwszym rokiem kojarzy mi się ból, a mówiąc nieco poważniej wyzwania rozwojowe. Do tego wątku nawiązała Ewa Sowińska z KIBR wskazując na możliwe korzyści płynące ze współpracy start-upu z biegłymi rewidentami – Rewident już na wczesnym etapie biznesu może odegrać bardzo ważną rolę. Dziś rewidenci nie tylko kontrolują, ale coraz częściej doradzają. Biegły jako coach albo mentor potrafi zadawać właściwe pytania, bo stoi za nim doświadczenie biznesowe. To duże wsparcie w relacjach z inwestorami – tłumaczyła Ewa Sowińska.    

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Prelegenci kładli duży nacisk na finansową stronę start-upów i ich zdolność do szybkiego generowania zysków. Ale Maciej Grabski, jeden z twórców sukcesu Wirtualnej Polski zaznaczał, że w przypadku technologicznych firm pierwszy rok bez zysku wcale nie oznacza porażki. – Google, czy Facebook długo szukały swojego modelu biznesowego i podobnie może być w przypadku innych start-upów – powiedział Grabski.


Kiedy start-up staje się firmą. Pułapki szybkiego wzrostu 

Na początku ostatniego bloku Wiktor Schmidt, który stoi za sukcesem programistycznej firmy Netguru opowiedział, jak z Poznania wypłynął na rynki Europy i Azji. Mówił o wyzwaniach związanych z rozwojem start-upu w poważne przedsiębiorstwo. Tutaj paneliści wskazywali możliwe ścieżki rozwoju i ekspansji młodego biznesu. Ernest Podgórski, członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, zaznaczył, że wejście na giełdę nie jest jedyną opcją, którą mają rozwijające się przedsiębiorstwa. Wskazał szczególną rolę biegłego rewidenta, który podpowie, kiedy lepszym rozwiązaniem będzie wypuszczenie obligacji, szukanie inwestora branżowego czy zrobienie przejęcia. – Kluczowa jest transparentność działania, którą biegły rewident zapewni w trakcie rozwoju firmy. A ta przejrzystość jest równie ważna na każdym etapie prowadzenia biznesu, zarówno przy tworzeniu biznesplanu jak i prospektu emisyjnego – powiedział na podsumowanie ostatniego panelu Podgórski.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA