| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Warto wiedzieć > W wyniku kryzysu wzrosły koszty usług bankowych

W wyniku kryzysu wzrosły koszty usług bankowych

W ciągu ostatniego roku większość banków wprowadziła podwyżki. W górę poszły opłaty za prowadzenie rachunku, używanie karty płatniczej, czy koszty przelewów.

Opłata za prowadzenie rachunku to najbardziej rzucający się w oczy element kosztów usług bankowych, ale nie jedyny. Ważne jest również to, ile płacimy za niezbędną do pełnej funkcjonalności konta kartę płatniczą do rachunku. A te według naszego porównania podrożały aż w trzynastu bankach: BPH, Pocztowym, BGŻ (dla klientów, którzy nie korzystają aktywnie z karty), BNP Paribas Fortis, BZ WBK, Citibanku, Deutsche Banku, Getin Banku, ING, Millennium, MultiBanku oraz w PKO BP i Inteligo.

Nazwa Banku

Nazwa konta

Opłata z obsługę karty (miesięcznie)

listopad 2008

październik 2009

Bank BPH

Srebrny Sezam

5 lub 2

5,5 lub 2,5

Bank Pocztowy

Konto Plus

2,5 lub 0

5 lub 0

Bank Pocztowy

Konto Standard

2,5 lub 0

5 lub 0

BGŻ

Plan Internetowy

2

3 lub 0

Plan Standardowy

2

3 lub 0

BZ WBK

Konto Wydajesz&Zarabiasz

pierwsze 2 lata - 0, kolejne 2 lata - 29, miesięcznie: 1,5

BZ WBK

Konto24

pierwsza karta: 15 lub 0

miesięczna opłata: 3 lub 1

Citi Handlowy

CitiOne Direct

2,99

Citi Handlowy

CitiKonto

2

2,99

GETIN Bank

Konto Uniwersalne

4 lub 0

5 lub 0

ING Bank Śląski

Konto Direct

2 lub 0

3 lub 0

Konto Standard

4 lub 0

7 lub 0

Konto Komfort

1,5 lub 0

4 lub 0

Millennium

Konto Osobiste

Millennium Visa Konto -15 PLN/rok

Millennium Visa Konto - 20 PLN/rok

MultiBank

MultiKonto ja z taryfą Active

2 lub 0 *

PKO BP

SUPERKONTO

10 PLN/rok

20 PLN/rok

zerowe stawki obowiązują dla aktywnych klientów
Źródło: Open Finance

Zobacz też serwis: Karty kredytowe

Oczywiście podrożały również podstawowe operacje czyli przelewy. Tu niekorzystne dla klientów zmiany dało się znaleźć również w trzynastu bankach. W górę poszły głównie ceny za przelewy wykonywane w oddziałach. Przelewy internetowe drożały dużo rzadziej, jedynie w Getin Banku (z 1 do 1,5 zł) i Millennium (z 0 do 0,5 zł). Widać, że banki oprócz szukania dodatkowych źródeł przychodów próbowały skłonić klientów do mniej kosztownych z punktu widzenia instytucji sposobów kontaktu. Za pośrednictwem Internetu klient w zasadzie obsługuje się sam, a pensje osób zatrudnionych w bankowym okienku to z kolei pokaźny koszt, który banki przecież cały czas redukują zmniejszając zatrudnienie.

reklama

Autor:

Open Finance

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Kaszubiak

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »