| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Warto wiedzieć > W wyniku kryzysu wzrosły koszty usług bankowych

W wyniku kryzysu wzrosły koszty usług bankowych

W ciągu ostatniego roku większość banków wprowadziła podwyżki. W górę poszły opłaty za prowadzenie rachunku, używanie karty płatniczej, czy koszty przelewów.

Opłata za prowadzenie rachunku to najbardziej rzucający się w oczy element kosztów usług bankowych, ale nie jedyny. Ważne jest również to, ile płacimy za niezbędną do pełnej funkcjonalności konta kartę płatniczą do rachunku. A te według naszego porównania podrożały aż w trzynastu bankach: BPH, Pocztowym, BGŻ (dla klientów, którzy nie korzystają aktywnie z karty), BNP Paribas Fortis, BZ WBK, Citibanku, Deutsche Banku, Getin Banku, ING, Millennium, MultiBanku oraz w PKO BP i Inteligo.

Nazwa Banku

Nazwa konta

Opłata z obsługę karty (miesięcznie)

listopad 2008

październik 2009

Bank BPH

Srebrny Sezam

5 lub 2

5,5 lub 2,5

Bank Pocztowy

Konto Plus

2,5 lub 0

5 lub 0

Bank Pocztowy

Konto Standard

2,5 lub 0

5 lub 0

BGŻ

Plan Internetowy

2

3 lub 0

Plan Standardowy

2

3 lub 0

BZ WBK

Konto Wydajesz&Zarabiasz

pierwsze 2 lata - 0, kolejne 2 lata - 29, miesięcznie: 1,5

BZ WBK

Konto24

pierwsza karta: 15 lub 0

miesięczna opłata: 3 lub 1

Citi Handlowy

CitiOne Direct

2,99

Citi Handlowy

CitiKonto

2

2,99

GETIN Bank

Konto Uniwersalne

4 lub 0

5 lub 0

ING Bank Śląski

Konto Direct

2 lub 0

3 lub 0

Konto Standard

4 lub 0

7 lub 0

Konto Komfort

1,5 lub 0

4 lub 0

Millennium

Konto Osobiste

Millennium Visa Konto -15 PLN/rok

Millennium Visa Konto - 20 PLN/rok

MultiBank

MultiKonto ja z taryfą Active

2 lub 0 *

PKO BP

SUPERKONTO

10 PLN/rok

20 PLN/rok

zerowe stawki obowiązują dla aktywnych klientów
Źródło: Open Finance

Zobacz też serwis: Karty kredytowe

Oczywiście podrożały również podstawowe operacje czyli przelewy. Tu niekorzystne dla klientów zmiany dało się znaleźć również w trzynastu bankach. W górę poszły głównie ceny za przelewy wykonywane w oddziałach. Przelewy internetowe drożały dużo rzadziej, jedynie w Getin Banku (z 1 do 1,5 zł) i Millennium (z 0 do 0,5 zł). Widać, że banki oprócz szukania dodatkowych źródeł przychodów próbowały skłonić klientów do mniej kosztownych z punktu widzenia instytucji sposobów kontaktu. Za pośrednictwem Internetu klient w zasadzie obsługuje się sam, a pensje osób zatrudnionych w bankowym okienku to z kolei pokaźny koszt, który banki przecież cały czas redukują zmniejszając zatrudnienie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stobiecka

Radca prawny, Partner zarządzający kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »