| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja wewnętrzna > Listy i notatki służbowe wysyłane mailem

Listy i notatki służbowe wysyłane mailem

Pisanie e-maila jest podobne do tworzenia tradycyjnego listu, który ma za zadanie przykuć uwagę odbiorcy i ułatwić mu zrozumienie przekazywanych treści. Aby komunikat spełnił ten cel należy pamiętać o zasadzie tworzenia prostych zdań.

Krótsze zdania łatwiej jest napisać, przeczytać i zrozumieć. Zdania długie, których czytanie zawsze wiąże się z pewnym wysiłkiem, wymagają najwyższego skupienia właśnie wtedy, gdy odczytujemy je z ekranu monitora.

Długie zdania wymagają od autora dobrej znajomości zasad gramatyki i interpunkcji. Jeśli odbiorca zostanie zmuszony do odszyfrowywania wiadomości pełnej błędów językowych, w pewnym momencie może stracić cierpliwość i usunąć ją nie doczytawszy do końca.

Im dłuższe zdanie, tym trudniej uchwycić wyrażone w nim idee. Pamiętajmy zatem o regule odwróconej piramidy. Starajmy się budować krótkie zdania i akapity, przedstawiając najważniejsze myśli w sposób prosty, najlepiej od razu na początku dokumentu.

Polecamy: Wysyłanie odpowiedzi na e-mail

Trzymajmy się zasady, która zakłada, że w pojedynczym zdaniu nie ma więcej niż jednej odrębnej informacji. Z kolei listy i notatki służbowe nie powinny zawierać więcej niż trzy główne punkty. 

Artykuł jest fragmentem książki "Jak pisać dobre maile", Nancy Flynn, Tom Flynn, wydawnictwa Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »