REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Myśląc o promowaniu marki i zwiększeniu obrotów firmy przedsiębiorca powinien pamiętać także o organizacji spotkań integracyjnych czy eventów. Takie okazje wymagają m.in. zredagowania odpowiednich zaproszeń.

W życiu zawodowym spotykamy się niejednokrotnie z potrzebą zredagowania zaproszeń na różne okazje jak: prezentacja nowego produktu, uroczysty obiad, kolacja, otwarcie nowej siedziby firmy, otwarcie wystawy i inne okazje.

REKLAMA

Najbardziej oficjalną i najwygodniejszą formą zaproszenia jest zaproszenie pisemne. Rzadko zdarzają się zaproszenia osobiste bądź telefoniczne. Z reguły dzwonimy z zaproszeniem w przypadku, kiedy zaproszenie w formie pisemnej nie dotrze na czas do naszego odbiorcy.

Jak powinno wyglądać zaproszenie?

Tekst zaproszenia powinien być wydrukowany na papierze wysokiej jakości i zawierać następujące informacje:

  • kto zaprasza,
  • kogo zaprasza,
  • na co zaprasza,
  • miejsce, datę i godzinę wydarzenia/spotkania,
  • skróty i dopiski.

Polecamy: Ogólne zasady redagowania pism

Przy czym należy pamiętać, żeby podać dokładny adres spotkania, a kiedy to konieczne dołączyć także plan dojazdu. W przypadku przyjęć stojących należy oprócz godziny rozpoczęcia, podać także godzinę ich zakończenia. W prawym lub lewym dolnym rogu należy umieścić informację na temat obowiązującego stroju. Czynimy to zazwyczaj w języku polskim lub angielskim.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rodzaj ubrania Angielskie tłumaczenie

  • frak - white tie
  • smoking - black tie
  • strój wizytowy - informal
  • ciemny garnitur - dark suit
  • długa suknia - long dress
  • żakiet - cut-away

Skróty i dopiski dopisujemy także w prawym lub lewym dolnym rogu razem z numerami telefonu.

Rozdaje skrótów

R.S.V.P. – proszę odpowiedzieć na zaproszenie,

P.M. – dla pamięci,

regrets only – w przypadku nieobecności. 

Polecamy: Anulowanie zamówienia

Rodzaje zaproszeń

Wyróżniamy dwa rodzaje zaproszeń: specjalne i uniwersalne. Pierwsze z nich drukuje się specjalnie na jedno, konkretne wydarzenie. W tym rodzaju zaproszeń wydrukowane są wszystkie dane z wyjątkiem danych osoby zapraszanej. Imię i nazwisko gościa zawsze wpisujemy odręcznie. Z kolei zaproszenia uniwersalne są to wydruki kilkukrotnego użytku. Tu wydrukowane są tylko informacje dotyczące tego kto zaprasza, zwrot „prosi” oraz niekiedy skróty i dopiski. Resztę informacji wypełnia się ręcznie.

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA