| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Nieformalna korespondencja po angielsku

Nieformalna korespondencja po angielsku

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Warto pod ręką mieć wtedy gotowe zwroty i szablony, których użyjemy w mailu. To skróci czas naszego pisania, a także uchroni nas przed drobnymi błędami, które zakradają się często w pośpiechu. List tradycyjnie zaczynamy od zwrotu grzecznościowego „Dear Mr/Ms/Miss …”.

Krótki wstęp

W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila. Dziękujemy mu w tym miejscu za wiadomość. Możemy też przeprosić za to, że długo nie odpisywaliśmy.

Many thanks for your recent e-mail.
It was nice to hear from you lately.
I’m sorry I haven’t been in touch for such a long time.
I hope you and your family are well.

Cel wiadomości

Maile piszemy z różnych powodów: przepraszamy, zapraszamy kogoś, odpowiadamy na zaproszenie, prosimy o coś, dziękujemy za coś, gratulujemy czegoś, życzymy szczęścia, podajemy informacje.

1. Przekazywanie informacji

I thought you might be interested to hear about…
I thought you might be interested to know that…
Have you hear about …

2. Prośby

W tego rodzaju mailach oprócz wyrażenia swojej prośby, powinniśmy wyrazić także naszą wdzięczność za pomoc.

I’m writing to ask for your help.
I wonder if you could help me.
I wonder if you could do me a favour.
I’d be very grateful if you could …

Polecamy: Wiadomości do odbiorców zagranicznych

3. Przeprosiny

W takim mailu musimy powiedzieć za co przepraszamy i tłumaczymy swoje zachowanie. Możemy także zapytać, czy da się w jakiś sposób, naprawić wyrządzoną krzywdę. 

I’m writing to apologise for …but I’m afraid that I …
I’m really sorry that I ...but I …
Please let me know how much it cost and I’ll gladly pay it. 

4. Podziękowania

Dziękując komuś za coś, powinniśmy zaznaczyć w swoim mailu, jak bardzo cenna dla nas była czyjaś pomoc.

I’m writing to thank you for …
It was so kind of you to …
I really appreciated…

5. Gratulacje

Gratulując komuś sukcesu powinniśmy podkreślić jego wielki wkład w swój sukces, a także to, że zasłużył na swoje wyróżnienie. 

Congratulations on …
Congratulations on passing your driving license.
You are really deserved to succeed after your hard working.

6. Życzenie powodzenia

Good lack in…
I wish you good luck…
Don’t worry, you are the best in …

Polecamy: Życzenia jubileuszowe

7. Zaproszenia

Zapraszając kogoś mailowo np. na urodziny powinniśmy podać w liście wszystkie niezbędne szczegóły związane z przyjęciem: datę, godzinę, miejsce, listę gości, program imprezy, wskazówki jak trafić. Prosimy także o potwierdzenie przybycia.

I’m having a party on …..I hope you’ll able to come.
Would you like to come to my birthday party on … in…
Could you let me know if you can come?

Zakończenie maila

W zakończeniu maila wyrażamy nadzieję na szybką odpowiedź adresata, ślemy mu pozdrowienia, pozdrawiamy za jego pośrednictwem kogoś jeszcze, np. jego rodzinę.

I look forward to hearing from you.
Write son.
See you soon.
Give my regards to …..

Nie możemy także zapomnieć o podpisie, który poprzedzamy zazwyczaj wyrażeniami “Best regards” , „Yours” lub „Love”. 

Kilka słów o interpunkcji

Pamiętajmy, że po zwrocie otwierającym mail „Dear …” zawsze stawiamy przecinek. A zdanie, które następuje po nim zaczynamy z wielkiej litery. Przecinek stawiamy również po zwrotach “Best regards” , „Yours”, „Love”, oddzielając je od podpisu.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.
W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Zatrudnienia KS Service

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »