REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korespondencja z odbiorcą zagranicznym

Katarzyna Tomczyk
Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.
Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.

REKLAMA

REKLAMA

Dostęp do internetu pozwala obecnie na szybki kontakt z osobami znajdującymi się w każdym zakątku świata. Mimo że wysłanie wiadomości tekstowej nie stanowi już w zasadzie żadnego problemu, często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, których należy przestrzegać przygotowując informację dla odbiorcy zagranicznego.

Wybór języka

Pisząc wiadomość do osoby, która mieszka za granicą powinniśmy pamiętać, że może ona nie rozumieć naszego języka. Niektórzy wysyłają wiadomość napisaną po angielsku, co nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Mimo, że angielski uznawany jest powszechnie za język międzynarodowy nie każdy zna go w stopniu dobrym czy bardzo dobrym.

REKLAMA

Zanim więc napiszemy i wyślemy wiadomość upewnijmy się, w jakim języku naszemu odbiorcy będzie się najłatwiej komunikować. Jeśli nie znamy dobrze danego języka zwróćmy się do kogoś z prośbą o przetłumaczenie tekstu. Nie liczmy w tym wypadku na elektroniczne translatory, które dokładnie tłumaczą każdy wyraz, przez co sens całej wiadomości może się zupełnie zmienić.

Polecamy: Maile nieformalne po angielsku

Aby się wzajemnie zrozumieć

Jeżeli chcemy, żeby treść e-maila wysyłanego do odbiorcy zagranicznego była bardziej przejrzysta, pamiętajmy m.in., żeby podawać pełne daty, tzn. nie piszmy: Spotkanie odbędzie się 10/5/11”, ale: Spotkanie odbędzie się 10 maja 2011 roku. O ile niektórzy mieszkańcy Europy mogliby zrozumieć prawidłowo skrócony zapis, to Amerykanie na pewno przyjechaliby na spotkanie 5 października 2011 roku. Natomiast Japończycy 11 maja 2010 roku, bo zapisują datę w formie rok/miesiąc/dzień.

Uważajmy również, jak zapisujemy godziny oraz jednostki miar i wag. W tym wypadku najlepiej jest podawać je w dwóch formach, np. 8 wieczorem (20:00), 20 kilometrów (12,4 mili).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Korespondencja seryjna

Unikajmy języka potocznego

Jeśli piszemy e-mail do przyjaciela, który mieszka za granicą albo do pracownika z zagranicznego oddziału naszej firmy również powinniśmy zwracać uwagę na to, jak piszemy i co piszemy. Unikajmy przede wszystkim skrótów i żargonu, którym posługujemy się w pracy. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że z powodu różnic kulturowych, nie możemy posługiwać się w wiadomościach językiem potocznym, bo możemy być źle zrozumiani.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA