REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

Katarzyna Oleksik
Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia.
Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Pracodawcy coraz częściej, zamiast podawania numeru telefonu czy adresu pocztowego, wymuszają na kandydacie przesłanie swojej aplikacji drogą mailową. Pozornie błaha rzecz może zaprzepaścić nasze szanse na zdobycie wymarzonego stanowiska.

REKLAMA

1. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że list stanowi nie tylko naszą wizytówkę, ale i przepustkę do rozmowy kwalifikacyjnej. Warto poświęcić trochę czasu na napisanie zgrabnej, bez błędów gramatycznych i stylistycznych , wiadomości, która może zaważyć na naszej karierze zawodowej. Należy pamiętać o przecinkach i polskich znakach. Używanie młodzieżowego, czy potocznego języka z góry dyskredytuje, niezależnie od tego, w jakim wieku będzie osoba czytająca naszą wiadomość. 

Polecamy: W jakich sytuacjach nie wysyłać e-maili?

2. Przy pisaniu tego typu listu najlepiej korzystać z klasycznych czcionek np. Times New Roman, Verdena. Korespondencja powinna być prowadzona na białym papierze, papeteria w fikuśne wzorki lub kwiatki, zamiast profesjonalizmu doda infantylności. Wyjustowanie treści może spowodować nieeleganckie „rozjechanie” wyrazów, a tym samym utrudni czytanie przyszłemu pracodawcy.

3. Istotną sprawą jest nasz adres mailowy. Powinien zawierać nasze imię i nazwisko np. anna.nowak@op.pl
a.nowak@interia.pl itd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia. Korzystanie z firmowego konta to także nie najlepsze rozwiązanie. W wielu firmach korespondencja wychodząca jak i przychodząca jest kontrolowana. Wysyłanie aplikacji w taki sposób może zakończyć się nieprzyjemną rozmową z przełożonym. Daje też o nas złe świadectwo. Przyszły pracodawca może łatwo wydedukować, że podobną korespondencję jesteśmy w stanie prowadzić w jego firmie. 

Polecamy: Mail do wykładowcy

4. Warto pamiętać o podstawowych zwrotach grzecznościowych. W sytuacji, gdy nie wysyłamy odpowiedzi na ogłoszenie do konkretnej osoby i nie mamy pewności do kogo trafi nasza wiadomość, najbezpieczniejsze będzie użycie zwrotu „Szanowni Państwo”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA