| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Pracodawcy coraz częściej, zamiast podawania numeru telefonu czy adresu pocztowego, wymuszają na kandydacie przesłanie swojej aplikacji drogą mailową. Pozornie błaha rzecz może zaprzepaścić nasze szanse na zdobycie wymarzonego stanowiska.

1. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że list stanowi nie tylko naszą wizytówkę, ale i przepustkę do rozmowy kwalifikacyjnej. Warto poświęcić trochę czasu na napisanie zgrabnej, bez błędów gramatycznych i stylistycznych , wiadomości, która może zaważyć na naszej karierze zawodowej. Należy pamiętać o przecinkach i polskich znakach. Używanie młodzieżowego, czy potocznego języka z góry dyskredytuje, niezależnie od tego, w jakim wieku będzie osoba czytająca naszą wiadomość. 

Polecamy: W jakich sytuacjach nie wysyłać e-maili?

2. Przy pisaniu tego typu listu najlepiej korzystać z klasycznych czcionek np. Times New Roman, Verdena. Korespondencja powinna być prowadzona na białym papierze, papeteria w fikuśne wzorki lub kwiatki, zamiast profesjonalizmu doda infantylności. Wyjustowanie treści może spowodować nieeleganckie „rozjechanie” wyrazów, a tym samym utrudni czytanie przyszłemu pracodawcy.

3. Istotną sprawą jest nasz adres mailowy. Powinien zawierać nasze imię i nazwisko np. anna.nowak@op.pl
a.nowak@interia.pl itd.

Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia. Korzystanie z firmowego konta to także nie najlepsze rozwiązanie. W wielu firmach korespondencja wychodząca jak i przychodząca jest kontrolowana. Wysyłanie aplikacji w taki sposób może zakończyć się nieprzyjemną rozmową z przełożonym. Daje też o nas złe świadectwo. Przyszły pracodawca może łatwo wydedukować, że podobną korespondencję jesteśmy w stanie prowadzić w jego firmie. 

Polecamy: Mail do wykładowcy

4. Warto pamiętać o podstawowych zwrotach grzecznościowych. W sytuacji, gdy nie wysyłamy odpowiedzi na ogłoszenie do konkretnej osoby i nie mamy pewności do kogo trafi nasza wiadomość, najbezpieczniejsze będzie użycie zwrotu „Szanowni Państwo”.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia.
Skorzystanie z adresu humorystycznego, zawierającego zdrobnienia czy nie należącego do nas, jest nie do przyjęcia.

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK