| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Bezpieczeństwo > Gdy bankomat zatrzyma kartę

Gdy bankomat zatrzyma kartę

Zdarza się że bankomat zatrzyma kartę płatniczą. Sytuacja taka może się wydarzyć, gdy trzy razy wprowadzimy błędny PIN, uszkodzony jest bankomat lub karta płatnicza, lub też karta została wcześniej zastrzeżona. W przypadku usterki technicznej urządzenia należy niezwłocznie zastrzec kartę.

W przypadku, gdy bankomat zatrzyma naszą kartę płatniczą, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt administracji bankomatu, gdzie pracownicy poproszą nas o złożenie odpowiedniego oświadczenia. Możemy również zastrzec kartę w banku, który ją wydał i poprosić o wydanie kolejnej, nie jest to jednak zawsze konieczne, wyjątkiem są sytuacje gdy bankomat jest uszkodzony.

Podobnie postępujemy, gdy stanie się to za granicą, w takim przypadku nie jest konieczne zastrzeganie karty od razu, oczywiście nie zostanie ona prawdopodobnie od razu odzyskana, ale po zastrzeżeniu nie będziemy mogli już z niej skorzystać.

Fakt utraty karty należy zgłosić do oddziału banku lub innej instytucji, do której należy urządzenie, należy zwrócić uwagę, że informację tą przekazujemy tej właśnie instytucji a nie do banku, wystawcy karty. Dokładne informacje, czyli adres i telefon gdzie należy zgłosić informacje o utracie karty powinny być podane na bankomacie.

W przypadku gdy urządzenie znajduje się w placówce banku, zgłoszenie o jej zatrzymaniu składamy właśnie tam. Jeśli urządzenie znajduje się przy placówce, należy zgłosić się do niej następnego dnia w godzinach popołudniowych. Istnieje wówczas możliwość odzyskania karty mimo np. wprowadzenia trzy razy błędnego numeru PIN, oczywiście po przeprowadzonej identyfikacji pracownika banku. Jeśli utracimy kartę w bankomacie, który jest obsługiwany przez firmy zewnętrzne, prawdopodobnie nie zostanie ona odzyskana, firmy te zazwyczaj od razu niszczą kartę.

W przypadku gdy bankomat zatrzyma nam kratę i obciąży konto, dzieje się tak w przypadku np. usterki technicznej urządzenia należy natychmiast zastrzec kartę istnieje prawdopodobieństwo, że po jakimś czasie wysunie się ona z niego oraz zostanie niewłaściwie użyta, należy również złożyć reklamację w banku. Po rozpatrzeniu reklamacji bank ma możliwość anulowania nieistniejącej transakcji.

Wyszukiwarka bankomatów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Renata Świgońska

Prawnik, Tłumacz Przysięgły J. Angielskiego i J. Niemieckiego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »