| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek nieruchomości > Jak deweloperzy nęcą klientów

Jak deweloperzy nęcą klientów

Wraz z poprawą koniunktury na rynku mieszkaniowym, maleje liczba promocji przy zakupie nieruchomości. Mieszkania sprzedają się coraz lepiej, cały czas w ofertach deweloperów można znaleźć dodany samochód za złotówkę lub komórkę lokatorską gratis.

Innym sposobem na przyciągniecie klientów jest oferowanie pakietów wykończeniowych. – W Poznaniu, oprócz miejsca postojowego gratis, deweloper PWD Jeżycka oferuje wykończenie mieszkania „pod klucz”. Cena obejmuje: drzwi wewnętrzne, podłogi, ściany, łazienki, rolety. Za metr wykończonego mieszkania należy zapłacić od 6300 do 7200 zł – mówi Łukasz Gralak, doradca Home Broker z Poznania.

Do końca kwietnia można także skorzystać z promocji oferowanej przez firmę Ronson. W jednej z inwestycji na warszawskim Ursynowie klient dostanie voucher na wykończenie kuchni o wartości 25 tys. złotych przy zakupie dwupokojowego mieszkania. W przypadku mieszkania trzypokojowego wartość vouchera jest o 10 tys. złotych wyższa.

Zanikającą promocją wśród deweloperów jest obecnie oferowanie samochodu do nabywanego mieszkania lub domu. Taka ofertę utrzymał jednak na deweloper Tom-Bud (Łódź). Oferuje możliwość zakupu samochodu Fiat Grande Punto za przysłowiową złotówkę, w przypadku nabycia domu o wartości około 650 tys. zł.

Obecnie częstsze są promocje w formie loterii – szczególnie dzieje się tak w przypadku tańszych mieszkań. - Deweloper Wikana S.A. przewidział dla klientów, którzy kupią mieszkania w inwestycji w Łańcucie, loterię gdzie główną nagrodą jest Peugeot 107 - mówi Artur Lepiarz, doradca Home Broker z Lublina.

Podobna promocja oferowana jest przez dewelopera ARKON z Bielska – Białej. Dla osób, które kupią do końca kwietnia mieszkanie w inwestycji Złote Wzgórza, przewidziana została loteria. Główną nagrodą jest Fiat 500 montowany w pobliskiej fabryce.

Zdarzają się także i niecodzienne formy wsparcia sprzedaży. Na przykład J.W. Construction wprowadził możliwość najmu lokalu przed jego zakupem. Gdy najemca zdecyduje się na zakup mieszkania w inwestycji, część wpłaconego czynszu zostanie zaliczona na poczet ceny mieszkania.

Zobacz też serwis: Najem

Jak pokazuje praktyka ciekawe promocje nie są jedynie domeną firm z największych miast. - Deweloper z Gliwic, który wybudował niewielkie osiedle mieszkaniowe, oferuje jedno z mieszkań na tym osiedlu z gratisowym ogródkiem o powierzchni 100 m kw. Promocja ma zachęcić do zakupu mieszkań na parterze– informuje Paulina Małek, doradca Home Broker z Katowic.

Ostatnio modne staje się także pokrywanie kilku pierwszych rat kredytu hipotecznego przez dewelopera. – Dzieje się tak często w przypadku, gdy deweloper pośredniczy w procesie kredytowym – mówi Paweł Chaberski, doradca Home Broker z Wrocławia.

Nawet w szczytowym momencie stosowania promocji przez deweloperów daleko było do sytuacji na zagranicznych rynkach. - Przykładem może być Arabia Saudyjska, gdzie nabywca apartamentu lub mieszkania ma możliwość otrzymania samochodu wysokiej klasy, czy też wzięcia udziału w loterii w której nagrodą główną jest bezludna wyspa – mówi Damian Maślanka, doradca Home Broker z Krakowa.

W Toruniu, chociaż promocje są generalnie rzadkością, zdarzają się wyjątki. - Deweloper GM Dom zapewnia klientowi płatność taksy notarialnej przy zakupie do końca kwietnia br. – mówi Karolina Rutkowska, doradca Home Broker z Torunia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Gajewska – Cygan

Właścicielka i dyrektor zarządzającym w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »