| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Przyjęcia i uroczystości > Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Przyjęcie biurowe jest dobrą okazją do integracji pracowników, czyli inaczej mówiąc, wytworzenia się tej specyficznej więzi grupowej, która sprzyja efektywnej pracy.

Dla większości pracowników sama myśl o imprezie firmowej wydaje się już karą, gdyż z reguły kojarzy się ona z dodatkowymi obowiązkowymi, ale niestety bezpłatnymi, nadgodzinami spędzonymi w pracy. Źle jest widziane, tzw. „urwanie się” z imprezy, ale równie źle jest ocenianie niewłaściwe zachowanie podczas takiego spotkania.

Zasady dotyczące przyjęć firmowych

1. Nie ulega wątpliwości, że obecność na tego rodzaju przyjęciach, czy to z okazji świąt Bożego Narodzenia, czy też pożegnania pracownika, jest wymagana. Z pewnością nieobecność pracownika zostanie odnotowana i stosownie zrozumiana, dlatego też, nie chcąc przysparzać sobie problemów, lepiej jest jednak poświęcić te kilka chwil swojego wolnego czasu.

2. Nie należy przesadzać z alkoholem, zgodnie z zasadą, że pijany pracownik, to zły pracownik. Z pewnością żaden pracodawca nie chce mieć w swojej kadrze ludzi, którzy nadużywają alkoholu, gdyż jest to niezwykle źle widziane w towarzystwie, a przede wszystkim nie sprzyja efektywności samej firmy.

Zobacz: Garden party

3. Należy kontrolować mowę swojego ciała, które jest w stanie zdradzić człowieka w najmniej oczekiwanej chwili. Okazywanie swojego znudzenia czy też złości z pewnością źle wpłynie na ocenę w oczach pracodawcy.

4. Należy pamiętać o stosownym ubraniu, z pewnością w grę nie wchodzą żadne stroje, które normalnie nakłada się na spotkanie z przyjaciółmi. Nazwa – impreza firmowa – może być więc myląca. Niezależnie od tego czy jest to praca, czy już przyjęcie w firmie, trzeba być ubranym ładnie i odpowiednio.

5. Trzeba zawsze pamiętać, że każde zachowanie pracownika podczas przyjęcia będzie odnotowane i zapamiętane, dlatego zawsze lepiej jest zachowywać się stosownie do okazji, a najlepiej to w ogóle nie rzucać się w oczy.

6. Należy uważać z napływem nagłych uczuć „koleżeńskich” podczas przyjęć firmowych. Fakt, że szef serwuje swojemu pracownikowi darmowe jedzenie, nie znaczy od razu, że powinien on popadać w radosną euforię, która w konsekwencji miała by zakończyć się całowaniem i to nie pod jemiołą.

7. Nie powinno się raczej wyznawać swojemu szefowi miłości; niezależnie od tego, jak uwielbiamy swojego pracodawcę, dzielenie się z nim tą wiadomością jest raczej niewskazane, gdyż może ono być poczytane po prostu jako zwykłe wazeliniarstwo, które jednak nie ma zbyt wielu zwolenników.

Zobacz: Obiad bufetowy – czyli mniej zobowiązująco

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ŻAKIEWICZ ADWOKACI Kancelaria Prawa Karnego i Gospodarczego Sp. k.

Ekspert prawa karnego, karno-skarbowego oraz procedury karnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »